هیئت بازرگانی و اقتصادی لهستان ضمن حضور در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با مدیر عامل و رییس هیئت مدیره این منطقه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، سعید زرندی با تشریح چشم انداز آینده منطقه  ویژه و فرودگاه بین المللی پیام، یادآور شد: این منطقه در صادرات و واردات، انبارداری و نگهداری کالا و در دو حوزه ICT و صنایع دانش بنیان به طور ویژه فعالیت می کند.

زرندی خاطر نشان کرد: ساخت منطقه ویژه اقتصادی پیام در حوزه صادرات و واردات شرایط ویژه ای در ایران دارد و حدود 30 درصد از صنایع کشور در شعاع 100 کیلومتری این منطقه ویژه وجود دارد که این ویژگی جایگاه ویژه ای به پیام در میان مناطق ویژه داده است .

مدیر عامل  شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در پاسخ به هیئت لهستانی اظهار داشت: منطقه ویژه پیام به راه آهن وصل نیست ولی مشاوری برای این کار در نظر گرفته شده و طراحی های لازم صورت گرفته و در حال حاضر نیز به دنبال این هستیم تا اراضی در مسیر خط راه آهن را تعیین تکلیف کنیم و به دنبال سرمایه گذار برای ساخت راه آهن هستیم.

وی با اشاره به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پیام به خط راه آهن سراسری ایران افزود: فاصله عمودی منطقه تا ایستگاه 5 کیلومتر و تا نزدیک ترین ایستگاه حدود 12 کیلومتر است.

زرندی افزود:  مشاورین منطقه در حوزه مسافربری دو فاز را طراحی کرده اند که در راه اندازی فاز اول از امکانات موجود استفاده می شود و سالن 6 هزار متری موجود با تغییر کاربری برای پذیرش مسافر آماده می شود.

وی در تشریح فاز دوم یادآور شد: ترمینال 3 و نیم میلیون نفره در فاز دوم طراحی و اجرا می شود که طراحی های اولیه آن انجام شده و تا کنون با چندین گروه بین المللی برای راه اندازی ترمینال مسافربری مذاکراتی انجام شده و تمایل داریم به صورت BOT یا BLT اجرا نماییم. مطالعات را برای تاییدیه به دولت فرستادیم و بعد از گرفتن تاییدیه فراخوان صادر می کنیم.

زرندی به حمل و نقل کارگو اشاره کرد و گفت: این امکان را می توان در فصل مشترک همکاری بین ایران و لهستان تعریف نمود و شرکت خدمات هوایی پیام این قابلیت را دارد تا واردات و صادرات هوایی بین ایران و لهستان را پوشش دهد.

حضور هیئت لهستانی در بخش های مختلف شرکت هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام از برنامه های پایان بخش حضور مهمانان لهستانی در پیام بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.