به گزارش ایرنا، دکتر حمید سرخیل، عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست روز سه شنبه با اعلام این خبر بیان داشت: در دنیای رو به توسعه ی امروز، مسائل زیست محیطی متأثر از فرایند توسعه ای، نظیر آلودگی هوا، آب و خاک میراث تصمیم گیرندگان دو قرن گذشته است که دراین میان تولید برق از منابع تجدیدپذیر و پاک راه حل کلیدی برای بهتر شدن در آینده است.
وی با بیان اینکه در این حوزه توجه به سیستم های فناورانه فتوولتائیک بسیارحائز اهمیت است، افزود: دراین خصوص محمود رضا رستمی دانشجوی کارشناسی ارشد عمران- محیط زیست دانشکده محیط زیست زیر نظر اساتید توانست با خلق یک ایده نوآورانه و با استفاده از قطعات مجزا و کاملا بومی سازی دست به یک اختراع ممتاز بزند.
سرخیل با اشاره به اینکه دانشجوی مذکور در قالب پروژه پایان نامه مقطع ارشد خود موفق به این اختراع در مدت یکسال شده بیان داشت: این سیستم بازدهی و کارآمدی بسیار بالایی را در تفریق نور به سایه و ذخیره انرژی خورشیدی نسبت به نمونه های موجود در کشور و حتی نمونه های مشابه خارجی دارد.
این استاد دانشگاه افزود: با حمایت مراکز تحقیق و توسعه (R&D ) می توان با تولید انبوه این سیستم
در زمینه ساخت پانل های خورشیدی ، صنعت ساختمان سبز و انرژی های سبز گام بزرگی برداشت.
وی ادامه داد: چنین دستاوردهایی اقدامی عملی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری درزمینه اقتصاد مقاومتی و انرژی های تجدید پذیر است.
در اجرای این پروژه دکتر جواد بداق جمالی و دکتر بهزاد رایگانی از اعضای هیات علمی دانشکده محیط زیست نیز به عنوان تیم راهنما و مشاوره ایفای نقش کردند.
دانشکده محیط زیست از سال 1351 تاکنون در کرج فعالیت دارد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.