مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات یک واحد صنعتی واقع در شهرستان ساوجبلاغ با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شمخانی در آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر که پیش از ظهر امروز در ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: انقلاب برای کسی که بخواهد رشد کند، مستعد است و کسی نمی‌تواند بگوید نمی‌گذارند و نمی‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز با القا خط ناکارآمدی برگرفته از خارج کشور مواجه هستیم و غفلت و جهل معضل فکری، یاس را در جامعه ایجاد می‌کند، ادامه داد: این موضوع نقاط قوت کشور را به نقاط ضعف تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از دیگر ابزار این ناکارآمدی بایکوت و تحریم ابزار ناکارآمدی است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از تصور ناکارآمدی می کاهد.

شمخانی با بیان اینکه قبل از انقلاب 160 هزار دانشجو وجود داشت اما در حال حاضر 5 میلیون دانشجو وجود دارد، ادامه داد: استقلال سیاسی، امید به زندگی، داشتن سواد برق، گاز در روستا و شهر بعد از انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز هر تریبونی و هر کسی با هر لباسی که از استقلال علمی و سیاسی بگوید انقلابی است و هر تریبونی خلاف آن باشد، انقلابی نیست، عنوان کرد: امام جمعه ای که در خطبه نماز از شغل و اقتصاد و کارآفرین نگوید و دشواری‌های تولید را حل نکند خطابه آن ناقص است.

شمخانی با بیان اینکه استانداری که وقت خود را صرف درگیری جناحی کند به خطا رفته است، اضافه کرد: حفظ استقلال سیاسی بدون توان علمی ممکن نیست و در فقدان امنیت توسعه صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین آسیبهای ما حتی آسیبهای اجتماعی به دلیل مشکلات اقتصادی است و پاشنه آشیل اقتصاد موضوع اقتصاد است، عنوان کرد: از هر کجا که سوسو تولید و اشتغال ولو کمسو پژواک دارد از خاموش کردن آن جلوگیری و تزریق قدرت برای نورافکن کردن آن می‌کنیم. 

شمخانی با بیان اینکه در رزم و جنگ فقط یگان خط شکن نداشتیم و خط شکن اقتصاد تولید گران هستند که حل مشکلات آنها وظیفه ما است، افزود: اگر مردم سروان ما و ما خدمت گذار هستیم، راه حفظ نشاط آنها حمایت از لوکوموتیوهایی است که می‌توانند اقتصاد را به جلو ببرند. 

وی با اشاره به اینکه امنیت و اقتصاد 2 بازوی پرواز توسعه هستند و در داخل کشور ظرفیتهای بالایی وجود دارد که باید به آنها اعتماد شود، عنوان کرد: باید گفت چه کنیم که این ظرفیت استفاده شود و ماآماده هستیم که هر کجا نیازمند توصیه حمایت است بدون هیچگونه ترسی و منتی کمک کنیم.

البرز، رتبه برتری تولید و اشتغال

محمدعلی نجفی، گفت: طی 5 ماه اخیر در رفع موانع تولید و استغال، گام های اساسی برداشته شده است.

وی ادامه داد: امروز استان البرز در بحث منابع تولید، رتبه بالایی دارد و توانسته تسهیلات خوبی را جذب کنند. 

نجفی با عنوان اینکه افتخارات استان با حضور تولید کنندگان فعال، افزایش یافته و دنبال می شود، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 33 هزار اشتغال برای البرز در نظر داشت که با همت مدیران و مسئولان و تولیدکنندگان استان این رقم تا 45 هزار گسترش یافت و به احتمال زیاد تا 50 هزار اشتغالزایی خواهیم داشت. 

استاندار البرز گفت: استان البرز در بخش های کشاورزی، استاتید خوبی داریم  و با وجود دانشکده پردیس کشاورزی، جزو 5 استان برتر در کشور باشد که با همیاری تمام بخش های استانی، ایجاد می شود.

کارآفرینان را دلسرد نکنیم

سورنا ستاری در آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر، گفت: ما کارآفرینان را کم داریم لذا نباید بگذاریم این قشر از جامعه، دلسرد شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه پژوهشکده های خوبی در کشور وجود دارد که با پول نفت کار می‌کند، ادامه داد: بخش کشاورزی بخش اصلی کشور از لحاظ تولید ثروت و اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صنایع غذایی پیشرفت خوبی در کشور وجود داشته است، بیان کرد: دنیا در حال عوض شدن است که هزینه ها کم و کیفیت را افزایش داده است. ستاری با بیان اینکه استفاده از آی.سی.تی در کشاورزی مهم و تاثیرگذار و نو است، افزود: استفاده از این فناوریها در بخش کشاورزی کشور لازم است.

ستاری با بیان اینکه در مجموعه زر دیدگاه رو به جلو وجود دارد که انواع اشتغال ایجاد می‌کند، افزود: سیستم معاونت علمی و فناوری با محوریت جوانان است و انتظار داریم افراد کارآفرین دست جوانان را در بخش خصوصی بگیرند.

شرایط مساعد تولید و اشتغال در البرز

ایرج موفق، گفت: استان البرز توانسته رتبه اول صنایع غذایی کشور را به خود اختصاص دهد و آمادگی دارد شرایط خوب برای سرمایه گذاری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه البرز در بخش صنایع دارویی، قطعات خودرو و آرایشی - بهداشتی نیز حایز رتبه نخست در کشور است، اظهار داشت: حدود 10 درصد از واحدهای نمونه کشور همه ساله به استان البرز اختصاص دارد، این امر بیانگر وجود ظرفیت ویژه در این منطقه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به اینکه البرز در بخش پرداخت تسهیلات برای رونق تولیوی و ایجاد اشتغال نیز کارنامه قابل قبولی را به ثبت رسانده است، تصریح کرد: همواره درصدد هستیم برای صدور مجوز برای سرمایه گذاران خدمات لازم را ارائه دهیم.

آلودگی محیط، مدارس را به تعطیلی کشانده

عیسی کلانتری، رئیس حفاظت محیط زیست، گفت: امیدواریم جوانان ایرانی گام های موثری را در رفع آلودگی بردارند.

وی با عنوان اینکه محیط زیست شکننده است، ادامه داد: آلودگی امروز مشکلات بسیاری را ایجاد کرده و مدارس را به تعطیلی کشانده است.

وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه در مجموعه تولیدی زر این مهم براساس گزارش ها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور نیز گفت : در تلاش برای کمک تولید هستیم و رقابت پذیری نیاز به صادرات دارد و برای پیشرفت اقتصای کشور نیاز است کیفیت مناسب داشته باشیم .

وی ادامه داد:علاوه بر کیفیت قیمت محصول در رقابت پذیری مهم و تاثیر گذار است. باتوجه به این موضوعات مهم می توان تولید پایدار داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.