به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشکده محیط زیست کشور، دکتر امید بزرگ حداد در دیدار با آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه استان البرز و امام جمعه کرج به ارائه گزارشی در خصوص سابقه و قدمت این مرکز علمی پرداخت و گفت: این دانشکده از سال 1351 در کرج واقع است و یکی از مراکز پیشرو در حوزه محیط زیست در کشور به شمار می رود.
وی افزود: دانشکده محیط زیست ضمن تربیت دانشجو، موفق به تربیت نسلی از مدیران محیط زیست در کشور شده که هم اکنون این افتخار را داریم که مدیرکل محیط زیست چند استان از جمله البرز از
دانش آموختگان هستند.
بزرگ حداد با بیان اینکه دانشکده محیط زیست علاقه مند به بسط فعالیت های آموزشی و پژوهشی در سطح استان است بیان داشت: استان البرز با معضلات محیط زیستی از قبیل آلودگی هوا، به مخاطره افتادن منابع آب و همچنین سیستم تصفیه فاضلاب روبرو است و دانشکده با بهره گیری از اساتید هیات علمی و پژوهشگران با تجربه، علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ویژه مدیران در تمام سطوح، برای مشارکت در حل معضلات محیط زیستی استان اعلام آمادگی می کند.
آیت الله حسینی همدانی در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه مسائله آب یک موضوع کلیدی نه تنها در استان البرز بلکه در کشور به حساب می آید، بیان داشت: لازم است در کنار همت و دقت نظر مردم، مسئولان استان بخصوص دانشگاهیان برای حل این مشکلات قدم های موثر بردارند.
امام جمعه کرج با بیان نکاتی در خصوص اهمیت آب و چگونگی تاثیر آن بر زیست شهروندان گفت: معضلات محیط زیستی جز با کار جهادی و همت و همکاری مسئولان برطرف شدنی نیست و حضور دانشکده محیط زیست در استان به عنوان یک مرکز علمی بسیار ارزشمند است.
نماینده ولی فقیه استان البرز خاطر نشان کرد: در دین مبین اسلام آیات و روایات زیادی در جهت حفظ محیط زیست و آلوده نکردن منابع خدادادی که در اختیار بشر قرار داده شده آمده و آلوده کردن محیط زیست از گناهان بزرگ به شمار رفته است.
وی خاطرنشان ساخت: تعامل میان دستگاه های مختلف بخصوص نهادهای مرتبط با محیط زیست باید صورت بگیرد و نباید از کار اطلاع رسانی در این حوزه غافل شد چون این کار باعث افزایش مسئولیت پذیری مردم و حساسیت های مسوولین و ایجاد تعهد در پاسخگویی به مسائل و مشکلات محیط زیست خواهد شد.
دکتر بزرگ حداد رئیس دانشکده محیط زیست ، هفته گذشته نیز با مسئولان استانداری البرز به منظور بسط فعالیت های آموزشی و برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزش زیست محیطی نشست برگزارکرد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.