به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت های عمرانی در این پروژه قرار گرفت و محمدعلی نجفی استاندار البرز و مسئولان این پروژه آخرین وضعیت احداث آن را برای معاون اول رییس جمهوری تشریح کردند.
طول این پروژه 14٫5 کیلومتر است که از انتهای حوزه استحفاظی منطقه 22 شهرداری تهران آغاز شده و با عبور از محدوده استان البرز در جاده کرج – چالوس به منطقه خط 4 حصار رسیده و در ادامه نیز به پروژه کنارگذر شمالی کرج متصل می شود.
شاخص ترین هدف این طرح را می توان تکمیل کریدور بین المللی شرق به غرب و روان سازی و کاهش ترافیک محور تهران – کرج دانست، این پروژه همچنین با کاهش بار ترافیکی محور درون شهری کرج با اتصال به محور جدید جاده کرج – چالوس و کلاک در 2 مسیر رفت و برگشت همراه خواهد بود.
پروژه ملی و فرا استانی احداث ادامه بزرگراه همت و کنارگذر شمالی کرج از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا البرز کریدور شمال جنوب خاورمیانه و جاده ملی و بین المللی و در عین حال با دسترسی محلی است.
کنارگذر شمالی استان البرز نیز به طول 18 کیلومتر و با 11 تقاطع غیرهمسطح و 17 پل، شریان ارتباط مناطق شمالی استان با مسیر اصلی کرج را برقرار می سازد.
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به تازگی در کرج اعلام کرد که این پروژه به اعتباری بالغ بر 120میلیارد تومان نیاز دارد و 40 میلیارد تومان اعتبار بار دیگر برای تکمیل آن اختصاص یافته است.
محمدعلی نجفی استاندار البرز نیز گفت که پروژه بزرگراه همت با پیگیری های مستمر با سرعت بیشتری ادامه دارد و اکنون به طور کلی 80 درصد پیشرفت داشته و رفع مشکل معارضان با تخصیص اعتبارات مصوب حل خواهد شد.
وی با اشاره به اقداماتی که برای تسریع در امور انجام شده، افزود: رفع مشکل معارضان با رعایت حقوق متقابل در دستور کار بوده است.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.