مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان البرز گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج موفق در دویست و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز، اظهار داشت: تا کنون بالغ بر 2 هزار 80 پرونده در این کارگروه، مطرح و رسیدگی شده و بالغ بر 2 هزار و 832 مصوبه موانع تولید، ثبت شده که از این تعداد بیش از 2 هزار و 67 مصوبه 100 درصد اجرایی و 765 مصوبه در دست اجراست. 

وی ادامه داد: از تعداد ذکر شده در حوزه بانکی 255 مورد مربوط به سرمایه ثابت و 1200 مورد درباره سرمایه در گردش و 333 مورد در ارتباط با استمهال واحدهای تولیدی بوده است. همچنین 131 مورد از مشکلات تامین اجتماعی و 174 از آنها با امور مالیاتی در ارتباط بوده است.

موفق درباره اعتبارات مصوب شده، گفت: بررسی 14 مورد واحد تولیدی مصوب شده با حضور بانک‌ها تایید شد که بیش از 61 میلیارد و 500 میلیون تومان، مبلغی است که باید مصوب شود و 990 اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات، فرآیند رونق تولید 430 میلیارد تومان، پرداختی داشتیم که رتبه اول کشور هستیم و در مجموع 720 میلیارد تومان، کل اعتباراتی است که به واحدهای تولیدی استان البرز، پرداخت شده است.

وی از وضعیت بانک‌ها یاد کرد و گفت: در حال حاضر در فرایند رونق، بانک توسعه تعاون 45 میلیارد، بانک ملی 91 میلیارد، بانک‌ملت 23 میلیارد، بانک‌تجارت 66 میلیارد، بانک صنعت و معدن، 53 میلیارد، بانک صادرات 40 میلیارد، بانک رفاه کارگران 35 میلیارد، بانک کشاورزی 23 میلیارد، بانک آینده 5 میلیارد، بانک توسعه صادرات 4 میلیارد و بانک سینا 600 میلیون تومان، تسهیلات از فرایند رونق ثبت سامانه کردند. 

موفق با یادآوری اینکه فرایند رونق، ملاک ارزیابی است، گفت: واحدها مستقیم به بانک‌ها مراجعه می‌کنند و تسهیلات را دریافت می‌کنند لذا همکاری‌های خوب و ثبت سامانه در بانک‌ها نشان‌دهنده روند افزایشی بانک‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.