ایرج موفق در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که عصر چهارشنبه برگزار شد، افزود: 306 مورد درخواست از سوی واحدهای صنعتی - تولیدی و برای ارایه تسهیلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ثبت شده که مبلغ آن برابر 507 میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: واگذاری تسهیلات به واحدهای تولیدی برای به ثمر رساندن مواردی از جمله سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و یا بازسازی و نوسازی این واحدها است که طبق بخشنامه بانک مرکزی به استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.
موفق ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون و در 8 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، 382 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال سطح تسهیلات پرداختی به طرح های تولیدی و صنعتی در بانک ها بسیار پایین آمده است، گفت: در سال جاری و طبق برنامه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شده است که نسبت 50 به 50 برای پرداخت تسهیلات تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منظور شود و در کنار آن برای کمک به نوسازی واحدهای تولیدی بخش تکمیلی منظور می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: از بین تمام طرح های معرفی شده به بانک ها تنها دو مورد پرداختی توسط بانک و صنعت و معدن و یک مورد پرداختی توسط بانک رفاه در سامانه ثبت شده است.
وی افزود: در کنار بررسی درخواست واحدهای تولیدی ارجاع داده شده به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشتری های خوش حساب از میان واحدهای تولیدی و از طریق سیکل کارگروه شناسایی شده و به مدیران بانکها معرفی خواهد شد.
موفق در ادامه بیان کرد: 470 میلیارد تومان برای بخش نوسازی واحدهای تولیدی و صنعتی در البرز منظور شده است که باید با بررسی مدیران عامل بانک ها در دستور پرداخت تسهیلات از سوی آنها قرار داده شود.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.