رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تاکنون 235 طرح صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها معرفی شدند که امیدواریم بانک‌ها با سرعت دادن به روند پرداخت به رونق این واحدها کمک کنند.
 

به گزازش ایسنا منطقه اردبیل، سید حامد عاملی در نوزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: از 212 مورد ثبت نام متقاضیان در بخش صنعت همه این تقاضاها مورد بررسی قرار گرفته که از بین آنها 158 مورد در بخش صنعت به تایید کمیته کارشناسی رسیده است.
 
وی با بیان اینکه از این تعداد با تلاش بانک‌ها تاکنون تنها 7 مورد پرداختی را شاهد بودیم، افزود: همه این موارد مربوط به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش است که بانک ملی سه مورد، سپه یک مورد ، صنعت و معدن دو مورد و بانک رفاه نیز یک مورد پرداختی داشته است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اتمام نیمه اول سال انتظار می‌رود روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها سرعت بیشتری بگیرد به طوری که ما کمیته‌های کارشناسی را فعال کردیم تا به طرح‌های ثبت نام شده درسامانه بهین‌یاب به سرعت رسیدگی و زمینه معرفی طرح‌های مصوب به بانک‌ها را فراهم کنند.

عاملی ادامه داد: 107 مورد از این متقاضیان درخواست تسهیلات سرمایه در گردش کرده بودند و در 37 مورد نیز تسهیلات پرداختی را برای طرح‌های با پیشرفت 60 درصد شاهد بودیم و در چهار مورد نیز پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی درخواست شده است.
 
وی با یادآوری اینکه در کنار بررسی طرح‌های بخش صنعت در حوزه کشاورزی نیز 77 مورد طرح نیز مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: چهار مورد از این طرح‌ها به مرحله عقد قرارداد رسیده و یک مورد نیز توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با یادآوری اینکه در نیمه دوم سال بیشترین تمرکزمان را بر پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها گذاشتیم، گفت: ما به صورت جدی و همه‌جانبه نسبت به پیگیری پرداخت این تسهیلات اقدام کرده و سعی‌مان بر این است تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
 
عاملی به مشکلات پیش‌رو برای سرمایه‌گذاران برخی از طرح‌ها از سوی بانک‌های عامل اشاره کرد و گفت: برخی از بانک‌ها مدعی هستند که به شکل مطلق نمی‌توانند تسهیلات سرمایه در گردش برای طرح‌هایی که سرمایه سابق به آنها پرداخت نکردند پرداختی داشته باشند که در این زمینه امیدواریم مشکل به وجود آمده به شکل منطقی برطرف شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.