به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به ظرفیت های بالای البرز در حوزه فناوری و صنعت، افزود: صنایع کوچک در رونق اقتصادی و شناسایی پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل صنعت، برای شکوفایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان و کشور، نقش مهم، حیاتی و غیرقابل انکار دارد.
وی ادامه داد: توسعـه صنـایع کوچک در نوآوری، اشتغـال، سهم ارزش افزوده و بهره‌وری، میـزان سودآوری، رقابت پذیری و میـزان سرمایه گذاری در صنعت و اقتصاد تأثیرگذار است.
نجفی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، سبب پویایی و فعال شدن شهرک‌ها و نواحی صنعتی شده و رغبت سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری، رونق تولید و اشتغال را به دنبال دارد، گفت: تکمیل و توسعه زیرساختها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رفع نیاز صنعتگران و بخش خصوصی باید به جد در دستور کار قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به محدودیت طرح های توسعه محور در استان صنعتی مانند البرز، تصریح کرد: پیگیر رفع موانع موجود بوده و درصدد هستیم البرز نیز مثل استانهایی نظیر قم جزو استثناها باشد و از مزیت صنایع بیشتر بهره مند شود.
استاندار البرز افزود: البته به دنبال گسترش صنایع آلاینده نیستیم زیرا کرج روزی از پاک ترین شهرهای کشور و مکان آرامش استان تهران و سایر شهرها بوده اما امروز جزو آلوده ترین شهرها از منظر زیست محیطی است.
نجفی با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوای استان البرز خارج از اختیار البرزنشینان و مردم کرج و شهرک های صنعتی است، گفت: البرز معروف به قطب علم و فناوری است و از مختصات شهرهای دانش بنیان نیز این مهم است که آلودگی هوای این مناطق به صفر برسد.
استاندار البرز ادامه داد: بحث تکمیل آزادراه ها و کمربند شمالی و جنوبی در کنار مترو و قطار شهری با جدیت در حال پیگیری است.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.