به گزارش ایرنا، ویدا آزاد روز سه شنبه در همایش توجیهی آرایشگران زن شهرستان فردیس استان البرز افزود:
یکی از دلایلی که منجر به افزایش تخلف در صنف آرایشگران است ناآگاهی برخی از واحدهای صنفی از مجموعه خدمات مجازو غیرمجاز دراین صنف است.
وی اظهار داشت : براین اساس ساماندهی آرایشگران زنانه از سال 94 در سازمان تعزیرات حکومتی کلید خورد و این موضوع بخاطر ورود پرونده های تخلفاتی زیاد مورد توجه قرار گرفته است.
آزاد ادامه داد: وقتی با افزایش پرونده های تخلفاتی در این صنف مواجه شدیم به این نتیجه رسیدیم که با پژوهش و آسیب شناسی علت گسترش تخلفات را بررسی کنیم.
مشاور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور بیان داشت: 22 ماه روی این پروژه تحقیقاتی کار شد و مصاحبه های عمیق میدانی با پزشکان متخصص پوست و مو و همچنین دپارتمان تخصصی بیمارستان رازی برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این زمینه 80 نشست با مسئولان دستگاه های نظارتی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی برگزار شد که این مجموعه ها از افزایش تخلفات در برخی اصناف مربوط به بانوان مانند آرایشگران ابراز نگرانی کردند.
آزاد گفت: رسیدگی به تخلفات صنفی در حیطه وظایف سازمان تعزیرات حکومتی است اما به منظور بهبود وضعیت صنف آرایشگاه های زنانه اقدامات پیشگیرانه ، برگزاری کارگاه های آموزشی با همکاری اتاق اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی،وزارت بهداشت، سازمان صنعت و معدن، نیروی انتظامی و اتحادیه های صنفی اجرایی شده است.
مشاور امور بانوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: وظیفه اصلی آرایشگران آرایش و پیرایش است و نیاز به یکسری فعالیت دیگر نیست .
آزاد بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی، بنا به ضرورت، اقدام به انجام طرح «ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه» که مستقیماً با بهداشت جسمی و روحی بانوان ارتباط دارد، کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از تخلفاتی که آسیب جدی روحی و جسمی بر مصرف کنندگان گذاشته است ، افزود: ورود به حیطه وظایف پزشکی و درمانی است.
مشاور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ، از جمله اقدامات غیر مجاز برخی آرایشگاه‌های زنانه را انجام بوتاکس و دستگاه سولاریوم عنوان کرد و گفت: این در حالی است که وزارت بهداشت ورود چنین دستگاهی در سالن‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه را ممنوع کرده است ولی از این دستگاه‌ها همچنان در این اماکن استفاده می‌شود که آسیب وارد می‌کند.
آزاد گفت: تعزیرات حکومتی بر اساس رسالت ذاتی برای «کنترل بازار و مبارزه با تخلفات اقتصادی» و به منظور احیا حقوق مصرف کننده و تأمین بهداشت و سلامت به ویژه در صنوف سلامت محور، گام های اساسی و ماندگار نسبت به سلامت فردی و گروهی جامعه برداشته است.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.