به گزارش ایرنا، استاندار البرز در این دیدار توصیه ها و سفارش هایی نیز به اعضای شورای اسلامی شهر کرج داشت و خواستار آن شد تا امیدهای مردم با خدمت مناسب به بار بنشیند.
محمدعلی نجفی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر کرج در محل استانداری با اشاره به جایگاه اعضای شورای اسلامی در ایجاد بسترهای مناسب شهری و به بار نشستن روحیه امید در جامعه، گفت: همه تلاش شوراهای اسلامی این باشد که در مسیر و‌حدت و همدلی و با در کنار هم بودن فضای امید آفرینی در جامعه برای خدمت به مردم فراهم شود.
استاندار البرز با بیان اینکه نگاه امید مردم به کسانی را که برگزیده اند، است، تصریح کرد: مردم به شوراهای اسلامی امید بسته اند و تمام تلاش ها نیز باید به بار نشستن امیدهای مردم باشد.
وی افزود: کلانشهر کرج، پیشانی و نماد استان است و هر اقدامی که انجام می شود برای دیده شدن ظرفیت های موجود باشد.
استاندار البرز در ادامه با قدردانی از اهتمام شهرداری برای توسعه شهر خاطر نشان کرد: پروژه بزرگراه شمالی استان که با پیش بینی بودجه یک هزار میلیارد تومانی آغاز شده در حالی که کل بودجه شهرداری دو هزار میلیارد تومان است، این خود حرکت بزرگ و کاری سنگین محسوب می شود و در نوع خود ارزشمند است.
استاندار در ادامه پیگیری مسائل زیست محیطی و رفع آلودگی هوا را دغدغه جدی استان برشمرد و عنوان کرد: از بدو ورود به استان در بحث آلودگی هوای کلانشهر کرج و استان البرز با مسئولان ملی مذاکرات لازم را انجام داده ام و راه های برون رفت از این شرایط در دستور کار قرار دارد.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه رفع دغدغه زیست محیطی اهتمام دولت است، ادامه داد: شخص رییس‌ جمهوری تاکید دارند که مشکل پسماند کلانشهرها باید هر چه سریع تر رفع شود.
وی افزود:حمایت بانک مرکزی برای پروژه های مرتبط نیز مصداق همین امر است.
استاندار البرز حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: بر این باور هستم که باید در جذب سرمایه گذاران تلاش ویژه ای صورت گیرد تا حرکت به سمت رونق اقتصادی با روند مطلوب تری طی شود.
نجفی در ادامه گفت: نگاه ویژه بر مناطق مختلف و محلات، برگزاری سلسله نشست ها با مردم در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در دستور کار اعضای شورای اسلامی قرار گیرد.
وی همچنین پرهیز از شتابزدگی در تصمیم گیری ها را به اعضای شورای اسلامی شهر توصیه کرد و گفت: در تصمیمات از شتابزدگی و تصمیم‌گیری های آنی و عجولانه خودداری کنید.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به حمایت و تعامل مثبت استانداری و شهرداری تصریح کرد: فرصت خوبی در این استان با ترکیب اعضای شورا برای خدمت مناسب به مردم وجود دارد که باید از آن بهره مند شد.
نجفی در خصوص مدیریت پسماند شهری نیز با اشاره به نگاه کشورهای توسعه یافته در این زمینه، یادآور شد: امروز پسماند دیگر یک معضل نیست، پسماند یک سرمایه است، حتی شاهد این هستیم که کشورها زباله را وارد می کنند تا از زمینه های اقتصادی آن برای توسعه شهرها استفاده کنند، این نگاه نیز باید وجود داشته باشد که از پسماند سود اقتصادی حاصل شود که البته این موضوع با فرهنگسازی در جامعه تسری یافته و نهادینه می شود.
حفاظت از منابع آبی و تشکیل نشست های مستمر در این زمینه از دیگر توصیه های استاندار در دیدار با پارلمان نشینان شهری بود.
نجفی در زمینه بهبود بافت شهری و کاهش حاشیه نشینی و تبعات آن نیز گفت: در خصوص ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور بسترهای مناسبی را پیش بینی کرده و اعتباری نیز برای استان های هدف دیده است که البرز هم از جمله آنها است. شوراها نیز می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
توسعه زیرساخت های شهر هوشمند و پیگیری قطار شهری از دیگر نکاتی بود که در دیدار استاندار با اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شد.
استاندار گفت: فضا و آینده روشنی را برای کلانشهر کرج و استان البرز متصور هستم.
در ادامه این دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج عمده مسائل اولویت دار شهری و برنامه های پیش رو را تشریح کردند.
اصغر نصیری شهردار کرج با ارایه گزارش کار صد روزه خود، گفت: موضوع قطار شهری کرج را به عنوان عمده دغدغه در بدو آغاز بکار در جلسات کارشناسی پیگیری کردیم و با تامین منابع مالی از دو هفته آینده عملیات اجرایی را شروع خواهیم کرد.
وی افزود: زیر ساخت های هوشمند سازی شهر را در دستور کار قرار داده ایم و استقرار سیستم های حمل و نقل هوشمند و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری انجام شده و به موازات آن اصلاح شبکه های معابر شهری و ساماندهی و زیباسازی مسیراتوبان تهران - کرج در ورودی شهر صورت گرفته است.
نصیری گفت: اتوماسیون بخش شهرسازی راه اندازی شده و محاسبات عوارض در شهرداری کرج به صورت الکترونیکی انجام می شود و در ادامه صدور گواهی های تک برگی در راستای تحقق سلامت اداری انجام می گیرد.
شهردار کرج گفت: پیگیری و اصلاح طرح تفصیلی شهر کرج با راه اندازی مرکز مطالعاتی در حال بررسی است، در حال حاضر نیز 40 درصد کاهش جرایم ساختمانی را شاهد هستیم.
وی افزود: بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری نیز در حال انجام است. نصیری عنوان کرد: افزایش سطح مشارکت مردم در محلات جزو برنامه های شهرداری است که در قالب سرای محلات پیگیری می شود.
وی با اشاره به ساماندهی سدمعبر و دستفروشان در سطح شهر نیز گفت: زیباسازی و بهسازی معابر شهری در دستور کار سازمان خدمات شهری قرار دارد.
ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی و معابر شهری، پیگیری امتداد خط 6 مترو تهران، چند خطه شدن راه آهن،توسعه شبکه ایستگاه راه آهن، ساماندهی حلقه دره، ورود بخش خصوصی در حوزه خدمات شهری، کاهش آلودگی هوا، طرح های گردشگری و توسعه شهری، درآمدهای پایدار شهری، زدودن چهره شهر از مناطق حاشیه نشین، از جمله موضوعات طرح شده در این دیدار بشمار می رفت.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.