به گزارش ایرنا، کریم شافعی روز چهارشنبه در بازدید از پالایشگاه غلات زر مستقر در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با قدردانی ازطراحان و سرمایه گذاران این مجموعه اظهار داشت: این مجموعه دانش بنیان که تصفیه خانه خود را نیز به روش بیولوژیک و بی هوازی راه اندازی کرده ، گام موثری برای استفاده بهینه از پسماندها ، پیشگیری از آلودگی محیط زیست و تولید انرژی برداشته است.
و با اشاره به کنترل آلایندگی پسماندها دراین مجموعه گفت: انتظار ما از تمام سرمایه گذاران این است که استانداردهای زیست محیطی را در طراحی اولیه صنایع رعایت کنند.
شافعی افزود: در دوره بهره برداری واحدهای صنعتی مکلف هستند استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند و در صورت کم توجهی به این موضوع نه تنها واحد صنعتی دچار چالش شده و متضرر می شود بلکه قانونگذار هم جرائم سنگینی را در مجلس تصویب و منظور کرده که شامل قانون مالیات بر ارزش افزوده و م جرائم سنگین دیگر است.
وی تاکید کرد که تصفیه خانه پالایشگاه غلات زر فرآیند تولید انرژی را نیز به همراه دارد و ضمن آنکه انرژی ارزان تولید می کند.
شافعی گفت: اگر مطالعات کارشناسی امکان استفاده از پسماند شهری را بدهند خدمتی مضاعف به شهرستان ساوجبلاغ خواهد شد و شهرداری بدون دغدغه پسماند شهری را برای تولید برق در اختیار مجموعه زر قرار می دهد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در این بازدید گفت: یکی از نشانه های توسعه یافتگی صنایع کشور، توجه به موضوع محیط زیست در کنار صنعت است.
فردین حکیمی افزود: داشتن پیوست زیست محیطی در فعالیت های توسعه بویژه فعالیت های صنعتی بسیار حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات اصلی در بحث صنایع ، استاندارد سازی فاضلاب، مدیریت اصولی پسماند، توسعه فضای سبز و استفاده از روش های نوین در جهت کاهش میزان آلایندگی و تاکید بر اقدامات بازیافتی است.
حکیمی اظهار داشت: پژوهشگاه غلات زر نمونه بارز توجه به مسائل زیست محیطی است که با استخراج بیوگاز از تصفیه خانه در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و آلودگی ها را نیز کاهش داده است.
وی با بیان اینکه صنعتی که رعایت الزامات زیست محیطی را انجام ندهد، صنعتی ماندگار نخواهد بود اظهار داشت: توسعه صرفا با اشتغال ممکن نیست ، بلکه باید به مسائل زیست محیطی نیز توجه شود.
6155/1535 خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.