مراد مالمیر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور بررسی وضعیت مدارس البرز با توجه به وقوع زلزله های اخیر طرح ضربتی بازدید از مدارس به اجرا درآمد که گزارش ها حاکی از آن است که به ساختمان های مدارس این استان آسیبی وارد نشده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف بررسی وضعیت فضاهای آموزشی پس از وقوع زلزله در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش و مدارس استثنایی البرز اجرایی شد، اظهار کرد: در قالب این طرح ، اعضای این تیم وضعیت مدارس شهری و روستایی را از نظر ایمنی مورد بازدید مجدد قرار دادند.
وی خاطر نشان کرد: کارشناسان در این بازدید بار دیگر شاخص های ایمنی در مدارس را مورد ارزیابی قرار دادند تا نقاط ضعف ساختمان های مدارس شناسایی شود.
وی تعداد کلاس های درس البرز را 15 هزار و 704 کلاس درس ذکر کرد و یاد آور شد: کارشناسان در دو بخش فضای فیزیکی و تجهیزاتی با هدف ارتقاء امنیت دانش آموزان در مدارس این طرح را اجرا کردند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز تراکم دانش آموزان در کلاس های درس استان را نسبت به میانگین کشوری بالا دانست و تصریح کرد: لذا باید به نکات ایمنی دانش آموزان در مدارس توجه ویژه ای کنیم.
مالمیر داشتن کپسول های آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه ، باز بودن مسیر های خروج دانش آموزان از کلاس ها ، محکم بودن نرده های راه پله ها ، مسطح بودن محوطه حیات در مدارس البرز را ضروری دانست.
وی ادامه داد: تاکید کارشناسان به مدیران مدارس در زمینه آموزش و نمایش دادن نقاط ایمن در مدارس از جمله محورهای مهم طرح ضربتی بازدید از مدارس البرز را تشکیل داد.
وی گفت: اولین مرحله این طرح ضربتی در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج اجرا شد که گزارش ها حاکی از سلامت فیزیکی و تجهیزاتی مدارس این ناحیه دارد.
وی تاکید کرد: از اوایل سال تحصیلی 97-96 آموزش ایمنی در قالب مانور زلزله و دوره های آموزشی به دانش آموزان ، معلمان و اولیا در مدارس این استان آغاز شده و در حال اجراست تا جامعه هدف اطلاعات کامل و به روز در زمینه مواقع بحرانی از جمله زلزله داشته باشند.
البرز 2 هزار و 723 مدرسه دولتی و غیر دولتی به صورت تک شیفت و دو شیفت دارد.
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.