استاندار البرز گفت: اگر ریالی از پرداخت تسهیلات بانکی در سر فصل بهزیستی،کمیته امداد امام خمینی(ره) و مشاغل خانگی تحقق پیدا نکند موضوع را رسانه ای خواهم کرد.

به گزارش ایلنا از کرج، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که به میزبانی بانک ملی برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد معدودی از بانک‌ها قابل قبول است و اغلب بانک‌ها در شرایط مورد انتظار قرار ندارد،همچنین علیرغم اینکه در رونق تولید و اشتغال وضعیت رو به بهبود است، انتظار ما از بانک‌ها بیشتر از شرایط فعلی است.

رئیس شورای بانک‌های استان با انتقاد از اینکه نباید در پرداخت تسهیلات تبعیض قائل شد، گفت: پرداخت تسهیلات شرکتی و شخصی شود و همه منابع به سمت اشتغال و تولید سوق پیدا کند.

استاندار البرز با تأکید مکرر بر اینکه عملکردها در این بخش قابل قبول نیست، ادامه داد: وام های هدفدار در اشتغال جزو تکلیف بانک ها است که باید اجرایی شود.

نجفی با بیان اینکه عملکردها شفاف رصد می شود، هشدار داد: اگر ریالی از پرداخت تسهیلات بانکی در سر فصل بهزیستی،کمیته امداد  امام خمینی (ره)، مشاغل خانگی تحقق پیدا نکند موضوع را رسانه ای خواهم کرد؛ این قابل توجیه نیست که در بخش مصارف کم رنگ عمل شود.

استاندار البرز همچنین با تأکید بر فعال شدن بانک های خصوصی گفت: پیگیری مطالبات بانکی در ستاد های خاص با حضور بازرسی و دستگاه های امنیتی بررسی می شود.

وی با تأکید بر تسری پرداخت وام های هدفدار به سمت اشتغال و در بخش خدمات بیان کرد: با توجه به اینکه در استان خدمات بر سایر بخش ها پیشی دارد و مکمل بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی نیز خدمات است، اگر در تولید و گردشگری هم به مشکل بر می خوریم به این جهت است که در سرفصل خدمات شکوفایی وجود ندارد.

 نجفی همچنین با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای بانک های استان ادامه داد: مصوبات این نشست حتی مهمتر از کارگروه رفع موانع تولید است و فلسفه تشکیل آن نیز بررسی مهمترین نیازهای بانکی استان  محسوب می شود.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به بسته شدن سامانه ثبت پرونده های بانکی گفت: این مورد قابل پذیرش نیست که از 89 پرونده معرفی شده تنها تعداد محدودی به جهت بسته شدن سامانه متوقف شود.

وی همچنین بر تشکیل جلسات بانک ها در شعب شهرستانی نیز تأکید کرد و افزود: گاهی پرونده ها در شعب بانکی شهرستانها نیز قفل می شود و با توجه به شرایط کنونی خاص نیاز است که فعال تر از پیش عمل شود.

استاندار البرز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بررونق تولید و اشتغال ادامه داد: تحقق این مآموریت با همکاری بانک ها محقق می شود و لذا نیاز است که در این زمینه اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی با تأکید بر تقویت طرح های ثابت با پیشرفت فیزیکی 60 درصد ادامه داد: تأکید دارم که پرداختی ها زیر 60 درصد واگذاری صورت نگیرد.

استاندارالبرز همچنین در رابطه با تملک واحدهای بدهکار بانکی نیز گفت: اگر ضرورت به این موضوع وجود دارد ابتدا باید در کارگروه استانی به تصویب برسد  و بدون هماهنگی اقدامی صورت نگیرد مگر اینکه توقف کار مغایر با اصل نظام بانکی باشد.

نجفی در ادامه بر ضرورت افزایش رقم پرداخت تسهیلات بخش مشاغل خانگی نیز تأکید کرد و بر ضرورت افزایش پرونده های این بخش را مورد توصیه قرار داد.

استاندار البرز در بخش دیگری گفت: با توجه به اینکه بخشی از مشکلات رونق کار مربوط به کم کاری دستگاه های اجرایی است؛نیاز است که دستگاه ها در این زمینه با جدیت بیشتری همکاری کنند.

نماینده عالی دولت دراستان تصریح کرد: ریالی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، در تخصیص منابع حذف نمی شود و همه اعتبارات بصورت کامل از رقم ۹۹۷ میلیارد تومان تخصیصی جذب و تحقق پیدا می کند.

 نجفی در خصوص افزایش سقف تسهیلات بانکی برای سوخت دوگانه سوز نانوایی های استان گفت: با توجه به اینکه بیش از 30 درصد نانوایی های استان سوخت دوگانه سوز دارند وام پرداختی با سود بانکی کم بهره به این واحدها نیز در اولویت کار قرار گیرد و در قالب اوراق قرض الحسنه پرداخت شود.

وی با تأکید بر تقویت تسهیلات بخش گردشگری تصریح کرد: طرح جامع گردشگری استان به جریان افتاده و استفاده از سرمایه گذاران برای اجرای طرح ها در این بخش جزو اولویت های اصلی قرار دارد.

 نجفی با بیان اینکه باید برای سرمایه گذاران انگیزه ایجاد کرد افزود:  پرداخت تسهیلات این بخش نیز با اهتمام ویژه در در دستور کار قرار گیرد و با سنگ اندازی مانع سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران این حوزه نشویم.

وی در پایان افزود: انتظار می رود با جدیت مصوبات شورای بانک های استان به جریان بیفتد و کارنامه بهتری در نشست آتی که به میزبانی یکی دیگر از بانک های استان برگزار می شود ارائه شود.

به گزارش ایلنا،در این شورای استانی علاوه بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارشی از میزان تحقق تسهیلات تخصیصی ارائه دادند،مدیران بانکی نیز میزان تسهیلات پرداختی به دستگاه در جهت رونق تولید و اشتغال را گزارش دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.