به گزارش ایرنا، سعید زرندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دیدار رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود:از جمله مواردی که در این دیدار مطرح شد،قیمت 4برابری سوخت هواپیماهای باربری نسبت به هواپیماهای مسافربری بود.
وی اضافه کرد: در زمینه حمل و نقل هوایی امکانات فراوانی فراهم است اما گرانی سوخت پروازهای کارگو ،سبب شده که صادرات از مبدا ایران تقریبا به حالت تعلیق درآمده و مانع از درآمدزایی در این حوزه شود.
زرندی ضمن تاکید بر تصویب کاهش قیمت سوخت هواپیماهای باربری در شورای عالی صادرات خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه این موضوع نیاز به تایید سازمان مدیریت و اعلام هیات دولت دارد ، هنوز اتفاقی در خصوص کاهش هزینه سوخت هواپیماهای باربری صورت نگرفته است.
وی ادامه داد:با برنامه ریزی های صورت گرفته هم اکنون پروازهای واردات بار به صورت هفتگی در فرودگاه پیام صورت می گیرد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت:استفاده از ظرفیت فرودگاه پیام جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مطرح شد
زرندی با اشاره به دفن روزانه یکهزار و 700تن زباله در اراضی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام ،بیان داشت:این موضوع به عنوان چالش جدی در حوزه محیط زیست مطرح شده است.
وی تاسیس بزرگترین شهر ICTخاورمیانه و حضور شرکت های بزرگ بین المللی در منطقه ویژه اقتصادی پیام را از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار با رییس کمیسیون کشاورزی از منطقه ویژه اقتصادی پیام عنوان کرد.
7414/ 6155خبرنگار :وحیده عسکری ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.