صدیف بدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای توسعه تجارت خارجی اردبیل نیاز است خط ریلی در این منطقه ایجاد شود تا شاهد رونق و توسعه اقصادی و اشتغالزایی در منطقه باشیم.
وی اضافه کرد: نمایندگان استان با راه ‌اندازی بندر خشک در اصلاندوز موافق بوده و تحقق آن را پیگیری می کنند.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به روابط خوب دولت ‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: با راه اندازی بندر خشک شاهد توسعه مراودات اقتصادی بین 2 کشور خواهیم بود.
بدری افزود: با راه اندازی بندر خشک استان اردبیل بعنوان دروازه ورود به کشورهای حوزه قفقاز مطرح شده و به یکی از مناطق مهم و تاثیرگذار در امور تجاری تبدیل خواهد شد.
وی بیان کرد: بهترین راه حل برای فعالیت دوباره گمرک اصلاندوز مغان اتصال آن به خط ریلی جمهوری آذربایجان است که در این رابطه توافق اولیه با جمهوری آذربایجان صورت گرفته است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت تحقق این توافق گمرک اصلاندوز با عنوان بندر خشک راه اندازی شده و ترانزیت کالا از طریق خط ریلی انجام خواهد گرفت که علاوه بر توسعه تجارت شاهد اشتغالزایی زیادی در منطقه خواهیم بود.
بدری گفت: بنادر خشک با ایجاد کارآفرینی بسیار بالا، واردات، صادرات و احداث بنگاههای صنعتی و تجاری در آنها به راحتی قابل شکل گیری است، این بنادر به طور مستقیم باعث توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای، لجستیک ترکیبی و کانتینری شده و زمینه را برای ارتباط ریلی فراهم می کنند.
وی افزود: مهم ترین تاثیر ایجاد بندر خشک کاهش ترافیک حمل و نقل جاده ای ، توسعه حمل و نقل ریلی و افزایش اشتغال است که منجر به جذب سرمایه و توسعه فضای کسب و کار ، اشتغال و کارآفرینی در منطقه می شود.
سال گذشته احداث بندر خشک در اصلاندوز مغان مورد توافق رئیس جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان قرار گرفت.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.