دکتر حمید درفشی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته پژوهش که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی البرز، گفت: یکی از بخش هایی که می تواند بیشتر از سایر بخش های پزشکی در امر پژوهش فعالیت داشته باشد، دانشکده دارویی استان است که می تواند در صنعت پژوهش تاثیرگذار شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: دانشگاه باید طوری باشد که در صنعت آموزش ببیند و پژوهش خود را به شکل عملیارائه کند.
درفشی گفت: اساتید دانشگاه های علوم پزشکی می بایست پژوهش محور حرکت کنند و روش های مناسب تحقق و پژوهش را به دانشجویان آموزش دهند.
دکتر محمد مهدی کامکار یکی از محققان و پژوهشگران استان البرز که موفق به ساخت داروی گیاهی زخم بستر شده است در این همایش با اشاره به اینکه این دارو اثرات بسیار موثری در درمان زخم های بستر دارد،گفت: این دارو عام المنفعه است و به صورت رایگان و در قالب طرحی اکنون در بیمارستان امام علی (ع) کرج در اختیار بیماران زخم بستر و دیابتی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تاکنون مشکل اساسی این بوده است که بیمارانی که زخم بستر شده جان خود را از دست داده اند لیکن این دارو با هدف پیشگیری از مرگ بیماران دارای زخم بستر تولید شده است .
وی گفت: تا کنون بیمارانی که از این دارو استفاده کرده اند بین یک تا سه هفته بهبود یافته اند.
این محقق اظهار داشت: روزانه بین 8 تا 10 بیمار در مراکز درمانی خاص تحت درمان قرار می گیرند و بهبودی خود را به طور کامل باز می یابند.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.