سرهنگ پاسدار مهران طیران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نیمه شب گذشته به محض وقوع زلزله درالبرز و تهران، اطلاع رسانی لازم به گروه های جهادی انجام شد که گروه های آموزش دیده برای مواقع بحرانی، آمادگی خود را اعلام کردند.
وی با اشاره به کم بودن عمق زلزله که در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داد، اظهار داشت: با توجه به اینکه امکان پس لرزه ها با شدت بیشتری وجود دارد، گروه های جهادی و مسئولین بسیج سازندگی نواحی در آماده باش کامل قرار دارند.
وی با بیان اینکه گروه های جهادی در مواقع بحران به آسیب دیدگان خدمات رسانی لازم را دارند از جمله این خدمات را در منطقه زلزله زده کرمانشاه دانست و گفت: جهادگران البرزی علاوه بر اینکه تقریبا به صورت 100 درصدی موفق به اسکان موقت 8 روستای زلزله زده دشت ذهاب شده اند خدماتی همچون تعمیر و نصب 145 سرویس بهداشتی و حمام را انجام داده اند.
طیران ادامه داد: ضمن اینکه جهادگران البرزی تا زمان ساخت منازل مسکونی این روستاها در منطقه حضور خواهند داشت، برای آواربرداری و حمل و نقل 85 دستگاه ماشین آلات سنگین را اعزام کرده اند.
وی بیان داشت: همچنین 12 محل نگهداری دام را ایجاد و تعمیر کرده و تاکنون 71 هزار پرس غذای گرم بین آسیب دیدگان توزیع کرده و خدمات پزشکی و دندانپزشکی رایگان را برای 550 نفر از اهالی منطقه انجام داده اند.
ساعت 23:30 دقیقه شب گذشته زلزله 5.2 ریشتری که مرکز آن منطقه ملارد واقع در استان تهران بود، استان های تهران، البرز، قم و قزوین را لرزاند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.