منصور رحمانیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از استقرار جوی پایدار تا فرداچهارشنبه در نیمه شمالی کشور است که پیامد آن روند افزایش دما به همراه غبار محلی و آلاینده ها به ویژه در کلانشهر کرج است.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا ( عمدتا ذرات غبار PM2.5 ) شهروندان در تمام رده های سنی و به ویژه افراد دارای بیماری های قلبی و ریوی از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.
رحمانیان خاطر نشان کرد: با تقویت فرآبار شمالی در روزهای پایانی هفته ( پنجشنبه و جمعه ) و شمالی شدن سوی جریانات روند کاهش غبار در دشت البرز منجر به تخلیه مناسب آلاینده ها خواهد شد.
این مسئول اظهار داشت: آسمان البرز امروز،صاف تا کمی ابری، غبارمحلی،وزش باد و عصر و شب افزایش ابر، فرداچهارشنبه کمی تا نیمه ابری، به تدریج وزش باد، کاهش غبار، اواخر وقت ابری است.
وی وضعیت هوای البرزبرای روز پنجشنبه هفته جاری را قسمتی تا ابری، به تدریج وزش باد و تخلیه آلاینده هاپیش بینی کرد.
مدیر کل هواشناسی البرز با اشاره به اینکه طی 2 روز آینده افزایش 3 درجه ای دما را در استان خواهیم داشت، گفت: کمترین و بیشترین دما طی امروز و مدت زمان یاد شده در البرز بین 3 تا 16 درجه بالای صفر است.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.