به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز دوشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی البرز افزود: پیشنهاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان برای استفاده از سنجش از دور و هوش مصنوعی در رصد تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در همایش‌های کشوری مورد استقبال قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات در عرصه تغییر کاربری اراضی تاخیر در برخورد با آن است که منجر به بالا رفتن هزینه برخوردها می شود و هرگونه مقابله را توام با هزینه‌های اجتماعی و سیاسی می‌کند، این در حالی است که اگر با تخلف در همان مرحله ابتدایی برخورد شود از بروز بسیاری از تخلفات دیگر و بزرگتر جلوگیری می‌شود.
فاضلیان گفت: با توجه به هزینه راه اندازی پایین، اجرای این طرح به صورت پایلوت در استان البرز می‌تواند به کاهش هزینه‌های مادی و اجتماعی برخورد با تغییر کاربری اراضی منجر شود.
وی ادامه داد: باید دستگاه‌های متولی در این زمینه همکاری داشته باشند تا پایان سال آغاز طرح را در استان شاهد باشیم.
رئیس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنان خود به کوتاهی دستگاه‌ها در فعال کردن پتانسیل‌های فرودگاه و منطقه اقتصادی پیام اشاره و خاطر نشان کرد:در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم، قابلیت‌های خوبی برای توسعه استان را در خود جای داده ، ولی مشخص نیست مسئولان چرا توجه لازم را به این مجموعه که می‌تواند در پیشرفت استان موثر باشد ندارند.
فاضلیان بااشاره به قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: این فرودگاه مجهز به باندی است که غول پیکرترین هواپیماهای باری و تجاری می‌توانند فرود بیایند که کمتر فرودگاه کشور چنین قابلیتی وجود دارد، یا در منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند به رشد و توسعه سریع استان کمک کند.
وی افزود: این ثروت‌های عظیم بلااستفاده مانده‌اند بنابراین ضرورت دارد مسئولان از هر تلاش و کوششی که به رشد این مجموعه منجر می‌شود دریغ نکنند.
رئیس کل دادگستری البرز به مشکل تملک اراضی و تعیین تکلیف وضعیت سند ملکی فرودگاه پیام اشاره و اظهار داشت: دستگاه‌های مسئول، حساسیت و همکاری لازم را داشته باشند چرا که حل این موضوع آثار خوبی برای استان دارد، تاکنون زمان زیادی از دست رفته و گام‌های موثری برداشته نشده است.
وی به حمایت دستگاه قضایی برای حل مشکلات فرودگاه پیام تاکید و گفت: باید کمک بیشتری شود تا این مجموعه با جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و رفع موانع موجود فعال‌تر شود، از استانداری این انتظار وجود دارد تا حمایت از توسعه فرودگاه پیام را در اولویت قرار دهند تا این ثروت استانی فعال شود.
در ادامه این نشست، با توجه به درخواست شرکت سهامی اداره آب منطقه‌ای البرز، رئیس کل دادگستری استان با پرواز پهپادهای این اداره برای جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و شناسایی و برخورد با هر گونه اقدام در این زمینه تا پایان اسفند 1396 موافقت کرد.
همچنین شهرداری کرج مکلف شد با توجه به اعلام نظر منابع طبیعی مبنی بر ملی بودن اعیانی‌های پل بیلقان، اقدامات لازم در این خصوص انجام داده و طبق مقررات اقدامات لازم برای تملک اعیانی‌ها و تحویل اراضی از اداره کل منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی استان انجام و نتیجه اقدامات در مدت یک ماه به دبیرخانه کمیسیون منعکس شود.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.