به گزارش ایرنا، مهدی مهرور شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: شاخص آلاینده های هوا در استان به صورت مستمر بررسی شده و بر این اساس تدابیر لازم اتخاذ می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان البرز شاخص کیفی هوا 114 بوده و کمتر از میزان تعیین شده است و بر این اساس نیازی به تعطیلی مدارس در روز دوشنبه وجود ندارد.
مهرور ادامه داد: کمیته اضطرار استان ها بر اساس ابلاغ دستورالعمل های مدون از سوی نهاد ریاست جمهوری تصمیم گیری کرده و نظارت ویژه ای بر این امر وجود دارد.
وی گفت: در خصوص تعطیلی ادارات و مدارس در شرایط اضطرار با توجه به شاخص های کیفیت هوای استان تصمیم گیری می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به مصوبات این جلسه، اظهار داشت: در این شرایط ضرورت دارد که ادارات، سازمان ها و مدارس از برگزاری جلسات و برنامه های نیازمند فعالیت بدنی در فضای باز جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد: ادارات و سازمان ها در صورت امکان ماموریت های خارج از اداره با استفاده از خودروی دولتی را به حداقل برسانند.
مهرور گفت: شهرداری ها از سوزاندن زباله و غیره و همچنین فعالیت های عمرانی در شهر ممانعت به عمل آورند و پایانه ها از درجا روشن ماندن اتوبوس ها جلوگیری کنند.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز از عرضه ماسک های بهداشتی اطمینان حاصل کرده و آمادگی لازم را برای مواجهه با بیماران و مراجعه کنندگان به درمانگاه ها و بیمارستان ها داشته باشند.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.