صیاد جعفری فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آثار شامل گورستان رزکان نو مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد، غلامعلی تپه هزاره چهارم قبل از میلاد فرخ آباد زیبادشت،زال تپه دوره سلجوقی فرخ آباد زیبادشت و خانه احمد شاملو در شهرک دهکده فردیس به دوره معاصر است.
وی ادامه داد: خانه احمد شاملو واقع در دهکده فردیس به عنوان موزه خانه به ثبت رسیده و بازدید برای علاقمندان و عموم آزاد است.
وی افزود: احمد شاملو از شاعران،نویسندگان،روزنامه نگار دوره معاصر که دست نوشته های وی به صورت کتاب طبقه بندی شده و در موزه خانه به معرض نمایش گذاشته شده است.
وی اظهار داشت: برج آبی در رزکان نو فردیس قرار دارد جزء آثار تحت مراقبت میراث فرهنگی قرار گرفته اما به ثبت ملی نرسیده است.
وی افزود: طی سالهای گذشته بدلیل انباشته شدن نخاله های ساختمانی و زباله در اطراف محدوده آثار تاریخی غلامعلی تپه باعث تخریب شدن است برای احیاء این تپه تاریخی به همکاری شهرداری،دهیاری و فرمانداری فردیس نیاز دارد.
جعفری فرد ، با اشاره به اینکه مقدمات احیاء غلامعلی تپه فراهم شده است ، گفت: برای پاکسازی محدوده اطراف آثار باستانی غلامعلی تپه و کاوش آن به 250 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردیس گفت: اکنون پایش آثار تاریخی دراین شهرستان آغاز شده است .
7413/ 6155 خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.