به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان اعلام کردند که شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری کرج حدود 3ماه است که حقوق و مزایای آنها را پرداخت نمی کنند.
آنان اظهار داشتند که به رغم شرایط سخت کاری و فعالیت در هوای گرم و سرد سال، شرکت های پیمانکاری به خواسته های آنان توجهی ندارند.
یکی از معترضان گفت:قراردادی که پیمانکار با ما منعقد می کند به صورت یک ماهه است و طبق قانون می بایست یک نسخه از آن در اختیار کارگران قرار گیرد که پیمانکار نسخه مختص کارگر را به آنان نمی دهد.
یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه در قرارداد حقوق آن ها مشخص است، گفت: برخی مواقع پس از دریافت حقوق متوجه می شویم که پیمانکار مبالغی از حقوق را به حساب ما واریز نکرده است.
وی افزود: متاسفانه حق بیمه کارگران نیز به موقع پرداخت نمی شودبه طوری که چند وقت گذشته یکی از کارگران که فرزندش بیمار بود و برای معالجه آن به بیمارستان مراجعه می کند متوجه می شود که بیمه ی وی پرداخت نشده است.
وی اظهارداشت: این کارگر حین پیگیری موضوع بیمه، دختر بیمارش فوت کرد.
اکبر سلیم نژاد عضو شورای شهر کرج گفت: تجمع کنندگان کارگران خدمات شهری مناطق پنج ، 6 و هفت شهرداری کرج هستند که در خصوص قرارداد هایشان با پیمانکار مشکل دارند.
وی بیان داشت: طبق گفته آنان حدود2 تا 3 ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و ما اکنون از شهر دارمناطق مذکور و پیمانکاران پیگیر موضوع هستیم.
عباس زارع عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل این کارگران در دست بررسی است .
وی اظهار داشت: هیات رئیسه شورای اسلامی شهر و شهرداری با جدیت مطالبات کارگران را پیگیری خواهد کرد.
منصور وحیدی نائب شورای اسلامی شهر کرج در جمع کارگران معترض که شمار آنان به حدود 50 نفر می رسید ، گفت: نگران حقوق و مزایای خود نباشند و با پیگیری شورا این مشکل برطرف می شود.
تجمع کارگران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرج در بین آنان و قول مساعد مبنی پیگیری مشکلاتشان پس از 2 ساعت پایان یافت.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.