معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت :استاندارد سازی آسانسورهای اماکن عمومی و همچنین دولتی در البرز مورد اهتمام جدی قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا از کرج،خسرو ارتقائی در کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان البرز اظهار داشت: موضوع ایمنی در آسانسور‌ها به خصوص در نهاد‌های دولتی و اماکن عمومی اعم از بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی اهمیت زیادی دارد.

ارتقائی خاطرنشان کرد: الزامات فنی جدیدی اعم از نصب درب اتوماتیک، فتوسل، اجرای سیستم 3vf، سیستم بررسی وزن دیجیتال ازسوی سازمان ملی استاندارد به همه استانها تکلیف شده و شروع جدی اجرای این مصوبه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین دستور کار دوم جلسه بررسی وضعیت فعالیت نصاب‌های غیر مجاز آسانسور در استان بود که متاسفانه معضلات جدی را در این خصوص به وجود آورده است و در صورت ادامه این روند ممکن است حوادث و خسارات جبران ناپذیری را تحمیل کند

ارتقائی تصریح کرد: طراحی و نصب آسانسور مطابق ضوابط و مقررات باید توسط نصاب های ذیصلاح که دارای مجوز طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت معدن و تجارت انجام شود.

در این نشست مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی استان موظفند با توجه به اقدامات و ابلاغیه‌های قبلی جهت حفظ جان شهروندان و همچنین رعایت الزامات استاندارد مقرر شد ظرف مدت یک هفته نسبت به ثبت نام در سامانه استاندارد جهت اخذ مجوز اقدام کنند. در صورت عدم اقدام بلافاصله آسانسورها پلمپ و به استانداری معرفی شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.