وحید یعقوبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در قالب دوره های آموزشی با هدف آشنایی سواد آموزان با فضای مجازی، کاربرد و استفاده از سیستم های دیجیتالی از جمله تبلت در بین سواد آموزان دوره انتقال به اجرا درآمده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح در مرکز یادگیری محلی شهید عباسعلی البرزی که پایلوت کشوری آموزش و مهارت به شهروندان می باشد اجرایی شده است،اظهار کرد: در این مرکز معلم کلاس برای سواد آموزان دوره آموزشی برگزار می کند.
وی بیان کرد: در قالب این طرح برای سواد آموزان در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی به فرزندان خود نیز سخن گفته می شود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح آموزشی به سواد آموزان یک سیم کارت رایگان هدیه داده می شود، یاد آور شد: سازمان نهضت سوادآموزی در اقدامی نوآورانه نرم افزار آموزشی خانواده سلامت را تهیه و به شیوه آموزش مجازی ' آموزش بوسیله تبلت' در کلاس های دوره انتقال به صورت آزمایشی در کشوربه مرحله اجرا درآورده است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج یاد آور شد: در استان البرز این آموزش تنها در کلاس دوره انتقال سوادآموزان مرکز یادگیری محلی شهید البرزی واقع در خط 4 حصار وابسته به آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در حال اجرا ست.
یعقوبی تصریح کرد: در قالب این برنامه آموزشی 10 عدد تبلت به افراد مشمول طرح تحویل داده می شود تا آموزش های مورد نیاز با عنوان خانواده سلامت را ببینند.
وی اضافه کرد: لازم است همه والدین به‌جای اعمال محدودیت در استفاده فرزندان از فضای مجازی ، شیوه درست استفاده کردن از این فضا را یاد بگیرند و به فرزندانشان آموزش دهند زیرا اعمال محدودیت به‌منزله‌ی پاک کردن صورت مسأله است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با بیان اینکه وظیفه‌ی نخبگان و آگاهان به اینترنت و دلسوزان فرهنگ اسلامی و انقلاب این است که به کمک رسانه ها چگونگی استفاده درست از این فضا را آموزش دهند، افزود: باید کاربران را با سایت‌های سودمند و آموزنده و کارکردهای مثبت این پدیده ارتباطی آشنا کرد.
یعقوبی اظهار کرد: اولین محیطی که برای پیشگیری از آسیب‌ها جلب توجه می‌کند محیط خانواده و به تبع آن والدین است.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.