خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در فن ایده بازار چهارمین نمایشگاه استانی پژوهش و فناوری البرز ، طرح خاطره مهدی نیا از مدرسه فاطمیه در محور تجهیزات سلول های بنیادی حمایت ده میلیون ریالی شد.
وی اظهار کرد: محدثه یوسفی ، مائده فاتحی و مهدیه کریمی از مدرسه شهدای روزنامه اطلاعات در محور کشت سلول
حمایت 5 میلیون ریالی را به خود اختصاص دادند.
وی یادآور شد: دانیال زمانی و سینا خورشیدی از مدرسه سلطانی ۵ در محور مهندسی بافت موفق به کسب حمایت 5 میلیون ریالی شدند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: تینا بهرامی فرجام از مدرسه حضرت معصومه (سلام الله علیها) در محور کشت بافت گیاهی و پارسا فلاح ، فرشاد شیخی ،محمد امین نوروزی و محمد رضا ندرلو از مدارس کمالی دهقان و دهخدا در محور مهندسی بافت هر کدام توانستند 5 میلیون ریال حمایت مالی کسب کنند.
ساکی تصریح کرد: دستگاه تولید نانو الیاف دانش آموز سینا نبی از دبیرستان ارشاد نیز برگزیده دریافت حمایت 5 میلیون ریالی برای ثبت اختراع شد.
وی اضافه کرد: دفاع از ایده ها و شرح پروپوزال و تعیین اساتید راهنما نیز در ۲۰ و ۲۱ آذر ماه 96 در سالن امام علی (ع) همزمان با همایش استانی سلول های بنیادی انجام می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز به برگزاری 330 کارگاه پژوهشی - آموزشی در حوزه علوم نوین به ویژه سلول های بنیادی در نمایشگاه پژوهش و فناوری این استان پرداخت و یاد آور شد: دبیرخانه کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا مستقر است .
ساکی اظهار کرد: در این حوزه 6 کارگاه پژوهشی با عنوان کشت و پاساژ سلول ، فریز و دفریز، ژن درمانی و ژنتیک، شبیه سازی و کار با حیوانات آزمایشگاهی برگزار شد.
وی بیان کرد: در هر یک از این کارگاه ها دانش آموزان عضو انجمن پژوهش سرای ملاصدرا به مدت 10 دقیقه برای بازدیدکنندگان فرآیند پژوهش را در بخش سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه دادند.
وی ادامه داد: تهیه و مشاهده بافت های گیاهی، استخراج دی ان ای از میوه ها، خون شناسی ، مفهوم زیست فناوری در زندگی ، حس گر های زیستی و عکس میکروسکوپی از جمله عنوان های دیگر کارگاه ها ی آموزشی در این نمایشگاه استانی را تشکیل داد.
وی با اشاره به اینکه 20 هزار دانش آموز البرزی از 19 غرفه اختصاص یافته به آموزش و پرورش این استان بازدید کردند ، افزود: در این نمایشگاه 700 اثر دانش آموزی در حوزه علوم نوین ارائه شد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.