پویا پارسا روز پنجشنبه در حاشیه آیین پایانی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در دانشگاه پیام نور این استان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سازمان بسیج علمی استان با هدف شناسایی و حمایت از نخبگان و مخترعین و همچنین آموزش دانشجویان و دانش آموزان با رویکرد ایده پروری به دنبال محقق شدن اهداف اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان است.
وی اظهار داشت: در نمایشگاه پژوهش امسال سازمان بسیج علمی استان با دارا بودن 3 غرفه از مجموع غرفه‌های موجود در نمایشگاه بیش از 10 طرح پژوهشی و فناوری را به نمایش گذاشت.
پارسا افزود: در نمایشگاه امسال پروژه network watcher، پروژه نرم افزار تصمیم یار استارت آپ، طرح های تک آشکار ساز هسته ای در دستگاه ایکس ری و مامو گرافی، طرح های اپتیکی، طرح ساخت باتری های مورد استفاده در اژدرها و زیردریایی های استراتژیک، طرح فنی مهندسی خرج و ابزار آلات سلاح های منحنی زن، طرح کارواش بخار آب و طرح های مهندسی هسته ای با رویکرد پروتون تراپی و پزشکی هسته ای به صورت ویژه رونمایی شد.
وی ادامه داد: همچنین در هفته پژوهش امسال نشست تخصصی و آموزشی مسئولین استارت آپ ها و اعضا پژوهشکده مطالعات برگزارشد و از کتاب طرح های صنعتی و حرفه ای مبتکران بسیجی رونمایی به عمل آمد.
پارسا با اشاره به بازدید مسئولان کشوری و استانی از دست آورده های نخبگان بسیجی در نمایشگاه امسال گفت : فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز و مدیران کشوری و استانی با بازدید از غرفه های سازمان بسیج علمی استان و در گفتگو با نخبگان از نزدیک در جریان موفقیت ها علمی و پیشرفت های چشمگیر بسیجیان این استان قرار گرفتند.
وی در پایان به اعزام یگی از مخترعان بسیجی این سازمان به مسابقات جهانی فدراسیون بین المللی مخترعین کره جنوبی پرداخت و اظهار داشت: مخترع بسیجی پدرام فروغی شاد با حمایت های صورت گرفته از طرف پایگاه علمی پژوهشی صاحب الامر این سازمان در هفته پژوهش عازم مسابقات جهانی اختراعات و اکتشافات کره جنوبی شده است.
6156/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.