به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا کرمی عصر روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه ها و روسای بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز با فرمانده سپاه استان که در ستاد فرماندهی سپاه البرز برگزار شد، به پیشنهاد یکی از مسئولان دانشگاه های استان در خصوص برگزاری مراسم پرشور و نشاط در روز 16 آذر که بسیج دانشجویی با اجرای موسیقی در این روز مخالفتی نداشته باشد، افزود: اکنون بسیج هم گروه های مختلف موسیقی دارد ولی با ولنگاری مخالف است.
وی با بیان اینکه اگر بسیج در جایی با موسیقی برخورد می کند، اظهار داشت: باید یقین داشت که اگر چنین برخوردی می شود به طور حتم در آن مجلس ولنگاری وجود دارد.
وی به برگزاری کرسی های آزاداندیشی برای روز دانشجو بدون ایجاد هیچ گونه دغدغه اشاره کرد و گفت: در مجموعه سپاه هم این برنامه ها همیشگی است و در یک روز خاص این حساسیت نیست و در هفته برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی و حفاظتی برگزار می شود و اگر دریک روز خاص چنین جلساتی برگزار شود هیچ حساسیتی در مجموعه به وجود نمی آید پس برای اینکه در دانشگاه ها هم این حساسیت ها به وجود نیاید این نشست ها را به صورت مداوم برگزار کنید.
کرمی بیان داشت: اگر یک مسیر برای دانشجو مشخص شود دانشجو در این مسیر می آید و از برنامه های پیشنهادی به خوبی استفاده می کند ولی اگر رها شوند مشکلات زیادی ایجاد می شود.
وی گفت: اگر هر کسی را به خودش واگذار کنیم و بسیج برای خودش و انجمن اسلامی برای خودش برنامه برگزار کند مشکلات و دوگانگی های زیادی در دانشگاه ها ایجاد می شود.

***ری استارت، جنبش نیست
مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری البرز نیز در این نشست گفت: جنبش ری استارت اصلا جنبش نیست و یک فردی برای اینکه خودش را بزرگ کند بر روی کار خود اسم جنبش گذاشته است.
خیرالله ترخانی افزود: این گروه برای نمایش دادن، عملیات خرابکارانه انجام می دهند ولی برای دانشگاه خطری احساس نمی شود.
وی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده برای روز 16 آذر (روز دانشجو) اشاره کرد و اظهار داشت: متولی برگزاری این برنامه ها را بیشتر شورای فرهنگی دانشگاه ها می دانیم و شورای فرهنگی باید به برنامه های هر طیف نظارت داشته باشد و از دولت می خواهیم چهره های جنجالی تنش زا در دانشگاه ها برای سخنرانی وارد نشوند تا چهره دانشگاه متزلزل نشود.
وی گفت: هرچه رابطه مسئولین دانشگاه با دانشجو رابطه خوب و مستمری باشد دانشجویان هر برنامه ای از سوی مسئولین دانشگاه را می پذیرند ولی اگر فاصله زیاد باشد این خودش دردسرآفرین است.
در این نشست از سوی نمایندگان دانشگاه های استان البرز، فعال سازی خوابگاه های دانشگاهی در قالب مسابقه و جشنواره های مختلف برای روز دانشجو، ایجاد فضایی سیاسی در دانشگاه ها در روز 16 آذر به لحاظ سیاسی بودن این روز، تجلیل از خانواده شهدای دانشجو، برگزاری مراسم معنوی همچون زیارت عاشورا، سخنرانی های سیاسی، فرهنگی و مذهبی برای روز دانشجو پیشنهاد و تصویب شد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.