علی قنبر زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مراکز یادگیری محلی با ارائه خدمات آموزش سواد ، حرفه آموزی و مهارت آموزی زمینه دست یابی به یک زندگی مطلوب و عالمانه را برای شهروندان بوجود می آورد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 4 مرکز یادگیری محلی سواد در استان البرز راه اندازی شده است، یاد آور شد: حرکت در این مسیر باید با برنامه عمل و برنامه ریزی همراه باشد که این مهم در شورا ی سواد آموزی کرج نیاز به نگاه ویژه ای دارد.
وی بیان کرد: حرکت بر اساس برنامه ، تقویم اجرایی ، تعیین جایگاه واقعی و رصد فعالیتها از نقطه شروع تا مقصد با بررسی دقیق فرایند فعالیت ها از عوامل موثری است که ضمن کاهش زمان رسیدن به هدف و کیفیت ورضایت مندی از فعالیتها را تضمین می کند.
فرماندار ویژه کرج ادامه داد: شرح وظایف دستگاه ها ، تعیین انتظارات از آنان و انجام وظایف محوله با رویکرد بهره مندی از نظرات کارشناسان و مدیران طبق دستورالعمل های سازمان نهضت سوادآموزی از مهمترین محورهایی است که در شورای سواد آموزی شهرستان باید به آن توجه شود.
قنبر زمانی از توانمند سازی آموزش دهندگان ، تجهیز امکانات آموزش برای سوادآموزان ، برگزاری جلسات قطبی رابطین سوادآموزی ، حضور دستگاهها در بازدید از کلاسهای درس ، توسعه ارتباط دستگاهها با دبیرخانه سوادآموزی شهرستان ، تولید محتوای بومی به عنوان مصوبه های نشست قبلی نام برد.
وی گفت: طرحهای خواندن با خانواده ، حلقه های کتابخوانی ، آموزش با تبلت ، آموزش همراه الگوی حرفه ومهارت آموزی ، طرح کلید بهشت از طرح های کشوری هستند که در کرج در حال اجراست .
وی ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی را تجربه مفید و اثر بخش سایر کشورها و جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: در این مراکزخدماتی از قبیل آموزش سواد خواندن و نوشتن ، تعمیق و ثبت یادگیری ، حرفه آموزی ، مهارت آموزی و دست یابی به یک زندگی مطلوب وعالمانه و نجات خانواده ها از محرومیت ها وآسیب های اجتماعی ، مبارزه فرهنگی با جهل و نداری ، ایجاد اشتغال زود بازده برای امرار معاش مطلوب و آشنایی بیشتر با دین و ارزشهای اسلامی را از اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی عنوان کرد.
فرماندار کرج اضافه کرد: کلاس های درس سواد آموزی نیز باید با افراد مجرب و صاحب اندیشه اداره شود تا سختی های ما در شناسایی وجذب سوادآموزان در کلاس به نتیجه برسد و سوادآموزان با علاقه مندی آموزش را دنبال کنند و وطعم زندگی بهتر را تجربه کنند.
قنبر زمانی ادامه داد: لازم است در کلاس های سواد آموزی و مراکز یادگیری سواد باید به موضوع آسیب های اجتماعی و فرهنگی بیشتر توجه شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.