حمیده اصلانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: این طرح ملی با هدف ارتقاء ضریب سلامتی، خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری ها برای دانش آموزان در مدارس کشور اجرایی شده است.
وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری دانش آموزان تحت پوشش طرح سفیران در سراسر کشور خاطر نشان شد: این طرح 10 در صد از دانش آموزان مدارس را در استان های مختلف ایران تحت پوشش قرار داده است.
وی بیان کرد: درقالب این طرح برنامه های آموزشی برای ارتقاء سلامت و آگاهی بخشی به دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی و اولیاء با محوریت خود مراقبتی اجرا می شود.
وی تصریح کرد: برنامه ترویج و توسعه خود مراقبتی در جمهوری اسلامی ایران در چارچوبی نظام مند به دلیل داشتن مخاطبان ویژه با عزمی ملی در مدارس عملیاتی شده است.
وی در ادامه به نقش مهم این طرح ملی درارتقاء ضریب سلامتی افراد جامعه پرداخت و یادآور شد: سازمان یافتن برنامه های مختلف در چارچوب این طرح ملی دراولویت برنامه های تعریف شده در برنامه سالانه مدارس قرار دارد.
اصلانی گفت: دانش آموزان در مدارس نیاز به فراگیری مهارت های خود مراقبتی دارند تا از پیامدهای منفی هر رفتار که چه خطراتی برای سلامتی انسان به همراه دارد شناخت کاملی پیدا کنند.
این مسئول اضافه کرد: در این طرح مراقبین سلامت در مدارس برای آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیاء نشست ها و کارگاه های آموزشی همراه با برنامه های فرهنگی برگزار می کنند.
اصلانی ادامه داد: در این طرح ملی دانش آموزان با انواع بیماری های جسمی ، ایمنی غذا، مبارزه با دخانیات، آسیب های اجتماعی به صورت تخصصی آشنا می شوند تا بر اساس وظایفی که بر عهده دارند اقدام به انتقال نکات آموزشی در حوزه سلامت به اعضای خانواده و سایر افراد جامعه کنند.
وی گفت:طرح سفیران سلامت درکشور به عنوان یک طرح ملی چند سالی است که آغاز شده که این مهم در استان البرز با برنامه های ابتکاری ویژه ای در مدارس در حال اجرا است.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.