به گزارش ایرنا، فیروز صادق معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ساوجبلاغ در این نشست با اشاره به حساسیت موضوع گفت:مسائله آنفلوآنزای حاد پرندگان هرساله به عنوان مشکلی بسیار جدی و با اهمیت مطرح است و در صورت عدم اقدام به موقع در بحث پیشگیری، با چالش های انسانی مواجه خواهیم شد.
وی افزود: برای اقدام های پیشگیرانه و مراقبتی و سایر مراحل شناسایی و درصورت مشاهده درجهت معدوم سازی با هر گونه قصور و کوتاهی با هر بهانه ای برخورد می شود.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری گفت:دراین نشست تصمیماتی درجهت کنترل این بیماری اتخاذ شد ومقرر شد تا شهرداری ها نسبت به همکاری و تامین لودر (ماشین سنگین) از امکانات دستگاهی اقدام نموده ودستگاههای ذیربط نسبت به معرفی اکیپ های بهداشتی به شبکه بهداشت و درمان برای واکسیناسیون اقدام نمایند.
وی افزود: تامین و حمل آهک مورد نیاز برای معدوم سازی، کنترل و مراقبت های بهداشتی گلوگاههای حمل و نقل گوشت مرغ و تخم مرغ به کشتارگاه ها با همکاری نیروی انتظامی و کارشناسان اداره دامپزشکی توسط بخشداری ها از مواردی بود که تصمیم گیری شد.
دکتر حسین زاده رئیس اداره دامپزشکی ساوجبلاغ گفت : هفت واحد مرغداری تخمگذار درشهرستان فعال است که اقدامات پیشگیرانه در آنها انجام شده و مهمترین بحث برای جلوگیری از اپیدمی و شیوع ، پیشگیری و مراقبت می باشد که در هر بخش اقدامات اساسی بصورت مستمر درحال انجام است.
6155/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی **انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.