سرهنگ جواد صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه هنگامی که به عنوان مسافر، سوار خودرویی شده که سرنشینان آن با تهدید سلاح سرد، وسایل و کارت عابربانک او را به زور گرفته اند موضوع در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.
وی افزود: مدتی بعد با مراجعه خانمی به یکی از طلافروشی های کرج برای خرید طلا با توجه به وضعیت ظاهری و حرکات مشکوک این فرد که سفارش خرید 21 میلیون تومان طلا را داده بود متصدی طلافروشی به خانم مذکور مشکوک می شود و اقدام به تماس با پلیس می کند.
صفایی بیان کرد: مأموران بلافاصله در محل حاضر می شوند و با توجه به اظهارات ضد و نقیض این زن و سرنخ های موجود متوجه می شوند که این فرد یکی از اعضای سارقان بعنفی است که تحت پوشش مسافرکش اقدام به سرقت از مردم می کنند.
وی اظهار داشت: متهم پس از ارائه مستندات و دلایل لب به اعتراف گشود که به همراه خواهر وهمسرش تحت عنوان مسافرکش اقدام به سوار کردن زنان مسافر کرده و بعد از طی مسافتی با تهدید و ضرب و شتم وجوه نقد و کارت های عابربانک آنها را به سرقت می بردند.
صفایی خاطرنشان کرد:با اعترافات متهم، دونفر دیگر از همدستان وی نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر که در تحقیقات تکمیلی به 10 فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و تعدادی از شاکیان نیز تاکنون شناسایی شده اند.
وی گفت :متهمان در ساعات پایانی روز و با استفاده از تاریکی هوا ضمن پرسه زنی در اطراف شرکت ها و موسسات با شناسایی و طعمه قرار دادن بانوان شاغل در این شرکت ها که قصد استفاده از تاکسی و خودروهای عبوری را داشتند، اعتماد و اطمینان آنها را با این فریب که دونفر خانم دیگر نیز مسافر خودرو هستند جلب و مالباختگان را سوار خودرو خود کرده و در میانه راه هر دو نفر متهم مونث با همکاری متهم مرد با تهدید چاقو و ضرب و شتم سوژه، اقدام به سرقت اموال و کارت های عابر بانک او می کردند.
رئیس پلیس آگاهی البرزگفت: شهروندان عزیز جهت تردد به ویژه در ساعات تاریکی هوا از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروهای مسافرکش شخصی استفاده کنند.
وی افزود: مرد گرفتار اعتیاد بوده و زنان همراه وی که یکی همسر و دیگری خواهر همسر وی هستند دچار فقر مالی شدید بوده و بطمع دستیابی سریع به ثروت اقدام به سرقت های به عنف و خشن و کسب اموال از طریق نامشروع می کردند.
٢٠٩٨/ 6155 خبرنگار: مریم صوفی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.