به گزارش ایرنا،محمدرضا فلاح نژاد روز چهارشنبه در اجرای مانور زلزله در مدرسه دخترانه شهید سمیعی فردیس افزود: زلزله یکی از بحران ها و حوادث غیر مترقبه ممکن است مدارس،خانواده و کشور را تهدید کند که باید روز به روز به علم ، آگاهی ، دانش خود ، خانواده و آشنایان افزوده شود.
وی ادامه داد: حوادث و موضوعاتی که برای خانواده ها و مردم ناگواری و گرفتاری ایجاد می کند بتوان از آن جلوگیری کرد.
فلاح نژاد گفت: باید تمام برنامه ریزی ها برای یک زندگی ایدآل باشد نه اینکه مواظبت کنیم که در مواقع آسیب چگونه برخورد شود.
وی اظهار داشت: به جای اینکه زنگ زلزله به صدا درآید دستگاه های خدمات رسان،هلال احمر، اورژانس، ... تا چه مقدار زمان می برد تا به صحنه زلزله برسند پیشنهاد می شود از بین دانش آموزان مانند همیار پلیس ، همیار اورژانس،آتش نشانی و شبکه بهداشت انتخاب کنند.
وی با اشاره به آموزش های مقابله با زلزله در تمامی مدارس به دانش آموزان ارائه می شود، گفت: باید دانش آموز بداند در مواقع زلزله در اولین اقدام سریع به سمت قطع کنتور گاز و یا کپسول آتش نشانی برود.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس نیز گفت: برای آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مباحث امداد و نجات در راستای کمک به افراد زلزله‌زده در مواقع بروز زلزله، این مانور با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» اجراشد.
فرشته فهمیده افزود:با نواخته شدن زنگ ایمنی و با تمرین پناهگیری در اتاق، خروج اظطراری و انتقال دانش آموزان به محل امن، کمک های اولیه، امداد، نجات و انتقال مصدومین به مراکز درمانی برگزار شد.
وی اظهار داشت: دانش آموزان در این مانور ارزیابی مصدوم، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، چادرزنی و اسکان اضطراری را یاد گرفتند.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.