فرزاد شعبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید مستمرایشان برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در بین دانش آموزان و دانشجویان ، نشست کرسی آزاد اندیشی با موضوع پرسش مهر 18 ریاست جمهور ی با مشارکت دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهید سید محمدجواد شرافت و دبیرستان دخترانه بهارستان در سالن شرافت برگزار شد.
وی اظهار کرد: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ پرسشگری در دانش آموزان است لذا برای مشارکت جامعه هدف در هجدهمین پرسش ریاست جمهوری این نشست برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در 18سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش آموزی توجه کرده اند تا دانش آموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد پیدا کنند، خاطر نشان کرد: در پرسش مهر ریاست جمهوری به 2آرمان ادب و اخلاق و قدرت تحمل نظرات و افکار دیگران اشاره شده است.
وی بیان کرد: این سوال بیانگر اشراف ریاست جمهوری بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.
وی تصریح کرد: باید مدرسه را به محیط تحمل افکار و نظرات مختلف تبدیل کنیم تا این مسئله تمرینی برای عمل در سطح بالاتر و در جامعه داشته باشد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت : در پرسش مهر ریاست جمهوری ابعاد مختلف تربیتی مدنظر است.
شعبانی یاد آور شد: در پرسش مهر سال تحصیلی 97-96 با عنوان چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم و چگونه و به چه سبکی می توان اخلاق بالاتر ،ادب والاتر و تحمل بالاتر را نهادینه کرد،مطرح شده است.
وی ادامه داد: مخاطبین این دوره شامل چهار گروه دانش آموزان دختر و پسر همه دوره های تحصیلی به جزء سه ساله دوره اول ابتدایی، معلمان کلیه دوره ها، دانشجو معلمان و اولیای دانش آموزان است.
وی بیان کرد: مخاطبین این دوره در رشته های مختلفی از جمله نقاشی ، فیلم کوتاه ، داستان کوتاه، گرافیک ، وبلاگ نویسی، شعر و مقاله پژوهی می توانند آثار خلاقانه تولید کنند.
شعبانی اهداف پرشس مهر ریاست جمهوری را به تحقیق واداشتن دانش آموزان، فعالیت اولیا و دانش آموزان در مسائل روز و فرهنگ سازی صحیح برای پاسخ به مسائل روز ذکر کرد.
وی افزود: این کرسی آزاد اندیشی که با حضور مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری استان البرز برگزار شد، دانش آموزان دبیرستان های شهید شرافت و بهارستان آموزش وپرورش ناحیه یک کرج به بیان دیدگاه های خود در زمینه پرسش مهر 18 ریاست جمهوری ایران پرداختند و به پرسش های دانش آموزان نیز پاسخ داده شد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.