محمود مروج روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون 6 مرکز و 1 کتابخانه سیار با 2 هزار عضو در استان فعال هستند که با توجه به استقبال از این مراکز پیشنهاد توسعه آنها داده شده و چشم اندازی مناسب برای توسعه مراکز فرهنگی و هنری و کتابخانه های سیار دیده شده است.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: آینده ما در گرو این است که کودکان و نوجوانان بیشتر با کتاب و کتابخوانی و مطالعه انس بگیرد به همین منظور، کتاب و کتابخوانی درکانون یک برنامه فرایندی و محوری است و در طول سال انجام می شود.
مروج گفت: رویکرد کانون در سال 96 ،مهارت خواندن عنوان شده، در مهارت خواندن به طریقی تسهیل یادگیری اتفاق می افتد و در این مهارت کودک یا نوجوان مطلب را درک و محتواو مطلب خود را استنتاج و اینکه آنچه خوانده را به تصویر می کشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز با بیان اینکه برنامه های متمرکز ابلاغی امسال در قالب 5 برنامه تدوین شده اظهار داشت: مسابقه طراحی پوستر کتاب و کتابخوانی ویژه اعضا و مربیان با هدف جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی، اقدام پژوهی با موضوع کتابخوانی که دراین قالب مربیان هرمرکزموضوع کتاب وکتابخوانی را آسیب شناسی کرده و به تناسب هر منطقه راه حل های خوبی را برای جذب اعضا به دست آورند و بررسی شیوه های خلاق کتاب و کتابخوانی ویژه مربیان از جمله برنامه های ابلاغی در سال جاری است.
وی ادامه داد: همچنین طراحی شیوه های خلاق برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی و برگزاری جشن کتاب از دیگر برنامه های متمرکز ابلاغی 96 کانون است.
مروج با اشاره به برگزاری طرح کانون مدرسه افزود: در این طرح مدارسی که اطراف مراکز فرهنگی هنری کانون هستند، دانش آموزان در مراکز حضور و مربیان کانون با توجه به برخی از محتوای دروس دانش آموزان ولی با شیوه های کانونی با این دانش آموزان کار می کنند.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مراکز، مشارکت دادن اولیا در امر کتابخوانی است با توجه به اینکه در آستانه آخر ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) هستیم، مسابقه بازنویسی کتاب حداحافظ مدینه ویژه اولیاء برگزار می شود.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.