به گزارش ایرنا،محمدعلی نجفی روز شنبه در کارگروه اشتغال در طالقان افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به اشتغال باید این مهم را هرچه بیشتر را مورد توجه قرار داد.
وی ادامه داد: جلسات مدیران منتهی به این جلسه نباید باشد با سرکشی بخشی و ادارات شهرستان مشکلات را رصد کنند چراکه اشتغال و کشاورزی در طالقان مهم است .
وی اظهار کرد: طرح های فراوانی برای گردشگری باید داشت همه امکانات بخشی باید در این زمینه سرازیر شود.
نجفی گفت: با اشتغالزایی هر چه بیشتر در مناطق روستایی طالقان می توان مانع از مهاجرت ساکنان آن به شهرها شد که این بحث با توجه به مشکلات تهران و البرز از جمله آلودگی های زیست محیطی اهمیت بسیاری دارد وی اضافه کرد:طرح های کشاورزی و صنایع تبدیلی در بخش صنعتی از جمله موارد مهم است و باید زمینه شهرک صنعتی فراهم شود.
وی افزود: با توجه به اینکه ایجاد شهرک صنعتی دز طالقان مصوبه دولت بوده لحاظ کردن پیوست محیط زیست با فناوری های روز نیز باید به جد در این زمینه دنبال شود.
وی ادامه داد:یکی از تدابیر ویژه دولت در طالقان اجرای راه هشتگرد-طالقان پس از 18 سال است که35 درصد پیشرفت فیزیکی داشت امروز این پیشرفت به 70درصد رسیده است.
استاندار البرز گفت: ظرفیت های خوبی در طالقان است ولی با اقدامات موثر تر در حوزه راه و زیر ساختی می توان به نتایج بهتری در اشتغالزایی رسید.
وی یادآورشد:راه اندازی این راه 37 کیلومتری هشتگرد به طالقان سبب کاهش زمان مسیر رسیدن به این شهرستان می شود.
وی اضافه کرد:در بحث پارک ساحلی نیز این پروژه مهم باید جز تکالیف بخشی باشد این فرصت خوبی است شهرداری کارش را دنبال کند.
وی تاکید کرد: زیر ساخت های طالقان برای صنعت فراهم شود وگرنه سرمایه دار حضور نمی یابد و سرمایه داران بزرگی اظهار علاقه می کنند که می توان بخشی از طرح های ورزشی را دراینجا پیش بینی کرد.
وی افزود: مشکل اب کشاورزی جلسه ویژه می خواهد باید متولی شوید جلسه ای برای تعقیب این مسائل خواهم داشت خیلی از مسائل با پیگیری حل می شود .
استاندار البرز گفت:کارهای خوبی در بهزیستی و کمیته امداد شده حمایت این نهاد ها از شهرستان هایی مانند طالقان ادامه یابد.
وی اظهار کرد:بحث آب در البرز مهم است و باید تلاش های بیشتری برای بازگشت پساب داشت.
استاندار البرز در سفر به شهرستان طالقان پروژه های راه هشتگرد به طالقان و پارک ساحلی 27هکتاری را مورد بازدید قرار داد.
8029/ 6155خبرنگار :حکیمه کشاورز**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.