منصور رحمانیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از خروج تدریجی امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه است که پیامد آن آسمانی ابری و مه آلود در بعضی نقاط استان بارش خفیف و پراکنده می باشد.
وی ادامه داد: با توجه به خروجی مدل های عددی و شبیه سازی انتشار آلودگی با گذر این سامانه ناپایدار و ضعیف اواخر وقت امروز شنبه انباشت مجدد گرد و غبار و آلاینده ها را خواهیم داشت بطوریکه از ظهر فردا یکشنبه تا اوایل وقت دوشنبه وضعیت انباشت گرد و غبار و آلودگی در شهر های واقع در محدوده دشت البرز قابل توجه و در سطح ناسالم و بسیار ناسالم قرار خواهد گرفت.
رحمانیان از مردم و مسافرانی که همراه کودکان و سالخوردگان قصد عبور و مرور در شهر را دارند تقاضا می شود حتی الامکان از تردد غیر ضرور خودداری نمایند و در صورت لزوم از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند .
این مسئول خاطر نشان کرد: به دلیل قطر بسیار کوچک ذرات گرد و غبار و آلاینده ها تا 2.5 میکرون و کمتر استفاده از ماسک های پزشکی و دهان بندهای رایج اثری در کاهش تنفس آلاینده ها ندارند.
وی اظهار داشت:ظهر وشامگاه فردا یکشنبه هوای استان البرز ناسالم و دوشنبه صبح نیز همین وضعیت را خواهیم داشت.
مدیر کل هواشناسی البرز سرعت وزش باد در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری را بین 20 تا 24 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.
وی بیان داشت: کمترین و بیشترین دمای هوا طی مدت زمان یاد شده بین 12 تا 23 درجه بالای صفر خواهد بود.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.