به گزارش ایرنا ، احداث شهرک صنعتی درطالقان ، توسعه زیرساخت ها و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های گردشگری با هدف اشتغالزایی و توسعه پایدار دراین نشست مهم اقتصادی با حضور استاندار البرز مورد تاکید قرار گرفت.
فرماندار طالقان گفت: ظرفیت های قابل توجه گردشگری در این شهرستان قابل توجه است و درصورت توجه می تواند زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر را فراهم کند.
مصطفی فراهانی افزود: در تعطیلات شاهد حضور جمعیت 150 هزار نفری در مناطق گردشگری این شهرستان هستیم که لازم است از این پتانسیل برای رونق اقتصادی هرچه بیشتر بهره برد.
وی ادامه داد: وجود 510گونه گیاهی که 30 گونه آن دارویی هستند از ویژگی های این شهرستان به شمار می رود.
فراهانی گفت: از پتانسیل های این شهرستان می توان برای طرح های ورزشی و سلامت ، گردشگری هرچه بیشتر استفاده کرد که در این زمینه تاکنون 11 هتل احداث شده است.
وی افزود: حاشیه سد طالقان منطقه مستعدی است که قراردادی برای احداث پارک ساحلی به مساحت 27 هکتارمنعقد شده است.
فرماندارطالقان گفت: برای سلامت محیط زیست و آب شرب باید به سمت صنایع پاک رفت .
وی با بیان اینکه سال گذشته نرخ بیکاری طالقان 9 درصد بوده اظهار داشت : با توجه به متغییر بودن جمعیت اکنون این نرخ به 13 درصد رسیده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز دراین جلسه گفت: زیرساخت های لازم را در این شهرستان نداریم که از جمله آن می توان به آسفالت نبودن جاده ها و اطلاعات و فناوری اشاره کرد.
اسماعیل خلیلی افزود: 448 نفر بیکار درطالقان ثبت شده که از این میزان 332 نفر روستایی هستند.
وی ادامه داد: 830هزار نفر جمعیت استان فعال است که نیمی در بخش کشاورزی هستند و براساس گزارش ها 15 واحد صننتی در طالقان وجود دارد که یک واحد آن با 9 نفر فعال است .
این مسئول گفت: چهار معدن با اشتغال 12 نفر ازدیگر ظرفیت های تولیدی و صنعتی طالقان است که یکی از بحث های مهم دراین شهرستان آن است که امسال هیچ طرحی برای مشاغل خانگی درآن ارائه نشده است.
وی اضافه کرد : اولین تعاون توسعه عمران در طالقان تشکیل شد و25 تعاونی فعال دراین شهرستان داریم .
خلیلی ادامه داد:اما در گردشگری یکی از مناطق مهم گردشگری استان است برای اشتغال مستقیم و غیر مستقیم دراین بخش مهم می توان سرمایه گذاری داشت.
رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان البرز نیز گفت: یکی از مشکلات طالقان نبود زیرساخت است که دراین شهرستان مصوبه هیات وزیران برای احداث شهرک صنعتی داریم اگر اجرایی شود پروژه سرمایه گذاری کره جنوبی برای مواد شوینده و ضدعفونی کننده پتانسیل خوبی به شمارمی رود.
ایرج موفق افزود: 11میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری این پروژه است که فضا نداریم اگر تمهیدات لازم اندیشیده شود برای طالقان اتفاقات خوبی می افتد.
وی تاکیدکرد:علاوه براین در طالقان مانند سایر شهرستان های استان البرز مشکل کمبود آب را نداریم .
8029/ 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.