به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، پرویز زرگر در نشست تخصصی صنعت و دانشگاه جهت تحقق یکی از موضوعات سند ۱۴۰۴ اظهار داشت: در حال حاضر نیاز است که گسترش تعامل دانشگاه و صنعت را در کشور و به خصوص در استان به منظور بهره گیری از علم روز و فناوری به طور جدی پیگیری کنیم که خوشبختانه این مهم در قانون ۵ ساله ششم توسعه تعامل بین دانشگاه و صنعت مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به اینکه استان البرز قطب علم و فناوری صنعت کشور است لزوم عملیاتی شدن موارد ذکرشده در این استان دو چندان می شود و ضرورت دارد که تعامل صنعت و دانشگاه و همچنین بهره گیری صنایع از علم و فناوری روز مدنظر قرار گیرد و در حقیقت ما باید با تغییر و تحولات تکنولوژی در جهان همراه شویم.
وی با تأکید بر اینکه باید تعامل دانشگاه با صنعت عملی شود، افزود: با تعامل صنعت و دانشگاه می‌توان به اهداف استان دست‌یافت.
زرگر همکاری بین دانشگاه صنایع، کشاورزی و گردشگری استان را مورد تاکید قرار داد گفت : برای ما پذیرفته نیست که یک درصد جمعیت جهان و ۷ درصد منابع طبیعی جهان را در اختیار داشته باشیم ولی در شاخص توسعه های وضعیت خوبی نداشته باشیم.
وی گفت: باید تلاش کنیم با نظریات و طرح های نو جمعیت کاهش نرخ بیکاری برای ملت عزیزمان در کشور داشته باشیم.
زرگر تصریح کرد: باید به سمتی پیش رفت که بتوان از حالت تئوریک و ارایه مقاله خارج شده و در عمل از پتانسیل ها و ارزش های این دو نهاد علمی(دانشگاه ) و اقتصادی(صنعت)در کنار هم بهره برد.
قطعا از این اقدام در استان البرز به طور جدی حمایت خواهد شد و مسئولان و خانواده دولت همکاری لازم را در این زمینه انجام می دهند.
در پایان روسای دانشگاه های استان و برخی اساتید دانشگاه های تهران نقطه نظرات خود را اعلام کردند و مقرر شد مشکلات مرتبط به صنعت گردشگری کشاورزی و راهکارهای الگوی مصرف از شرکت ها و ادارات مرتبط اخذ و به دانشگاه‌هایی که اعلام امادگی کردند ارسال شود تا مقالات و پایان نامه هایی در این راستا توسط دانشگاهها ارائه شود تا مسئولین بتوانند با بهره برداری از طرح ها و برنامه هایی که نیاز به پشتیبانی علمی برخوردار است موانع پیش رو برداشته شود و بتوانند در بهبود موارد مرتبط موفق شوند.
گفتنی است این نشست با حضور اساتید دانشگاه، مدیران کل دستگاهای اجرایی مرتبط، خانه صنعت و شرکت های خدمات رسان تشکیل شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 782020
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.