جعفر مقیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای رسیدن به اهداف این کارگروه و عملیاتی شدن برنامه ها با هدف بهره وری تفاهم نامه ای در بین نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز منعقد شده است.
وی با بیان اینکه دوره ی ابتدایی از دوره های مهم ،حساس و موثر در زندگی فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: لازم است دانش آموزان آگاهی ها و توانمندی های ضروری برای زندگی اجتماعی را بیاموزند تا در رشد و اعتلای جامعه خود موثر باشند.
وی تصریح کرد: ارتقاء بهره وری در آموزش و پرورش نه تنها به توسعه اقتصادی اجتماعی کمک می کند،بلکه از طریق تربیت نیروی انسانی کارآمد و خلاق می تواند موجب اعتلای کشور شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه دانش آموزان علاوه بر مهارتهای پایه نیازمند مهارتهای پیچیده ‌تری هستند، خاطر نشان کرد: منابعی که در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، محدود است در نتیجه ارتقای بهره‌ وری در آموزش و پرورش بایستی از طریق ارتقای بهره وری در مدارس صورت گیرد.
وی یادآور شد: اگر آموزش و پرورش ، تغییرات کیفی در فرهنگ حاکم بر جامعه بوجود آورد، بدون شک می‌تواند از طریق تحول در رفتار مردم و شکل نهادهای اجتماعی، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در نرخ رشد بهره‌ وری بوجود آید.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید به آن به ویژه در دوره ابتدایی توجه کرد.
مقیمی گفت: حرکت ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش دانش‌آموز محور است لذا برای رسیدن به شاخص های بهره وری در مدارس باید روحیه مسئولیت‌پذیری و تعهد نسبت به انجام دقیق فعالیت های مربوط به کیفیت بخشی در قالب برنامه سالانه مدارس تقویت شود.
وی تصریح کرد: تمرکز بر تسهیل و تسریع فرآیند یاددهی – یادگیری به عنوان با اهمیت ‌ترین فرآیند در آموزش و پرورش نه تنها موجب می ‌شود تمامی فعالیت هایی که در این جهت قرار ندارند حذف گردد بلکه موجب حذف دوباره کاریها و هزینه‌های غیر آموزشی می‌ شود که این مهم با تهیه دقیق برنامه سالانه و تقویم اجرایی در مدارس ابتدایی محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: تقویم اجرایی و برنامه سالانه دو اصل مهم برای افزایش بهره وری در فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس دوره ابتدایی را تشکیل می دهد.
استان البرز در پایه ابتدایی 245 هزار و 438 دانش آموز دارد که در 609 مدرسه دولتی و 312 مدرسه غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.