به گزارش ایرنا، سردار سیدیوسف مولایی روز چهارشنبه در گردهمایی فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی و یادواره شهید فهمیده که در کانون شهید سبحانی سپاه استان البرز برگزار شد، افزود: در عرصه قیام برای انقلاب و دفاع مقدس هر کس که احساس تکلیف کرد قیام کرده و همین امر منجر به وجود 36 هزار شهید دانش‌آموز شهید با سن کم شد.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه شهادت دانش‌آموزان عواقب سنگین برای دشمن و برکات زیادی برای ما داشته است، ادامه داد: از سال 69، دشمن 6 مرتبه سعی در درگیر کردن ما در جنگ مستقیم داشت که در حال حاضر هم ترامپ از آن صحبت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اما آمریکا در سندهای خود گفته است که نمی توانند در قالب جنگ مستقیم علیه ایران وارد شوند مگر اینکه از جنگ نیابتی استفاده شود، بیان کرد: در دهه 80 گروهی از جوانان به نام عملیات استشهادیون در ایران تشکیل دادند که دشمن گروهی برای تحقیق از این گروه در داخل کشور فرستاد و این جاسوسان در قالب محقق، بعد از تحقیق به منزل شهید فهمیده رفت و گفت چگونه بچه شما خودش را به کشتن داد که خانواده پاسخ داند که کشته نشده و به شهادت رسیده است.
مولایی با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسید که تا زمانی که این فرهنگ در بین جامعه اسلامی باشد هیچ راهی برای جنگ اثرگذار نیست، اضافه کرد: شهید آگاهانه است و مسیر، هدف و نیت دارد و شهادت شهید فهمیده یک فرهنگ مغفول را احیا کرد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگی که امروز از حججی و فهمیده آموختیم خاستگاه شجره طیبه شهادت را دارد، تاکید کرد: برخی افراد کار بزرگی را برای امت انجام می‌دهند که می‌شود فرهنگ 1400 ساله عاشورا.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه در مسیر تاریخ فتنه وجود دارد که باید شاخص داشت که شهدا شاخص هستند و امروز نوجوانان باید شهید فهمیده را شاخص خود قرار دهند، افزود: در حال حاضر در دنیا از این شهدا درس می‌گیرند.
مولایی با اشاره به اینکه 13 آبان وجود دارد که مخرج مشترک آنها دشمنی آمریکا و خصومت کینه روشن آمریکا با ملت ایران است، گفت: 13 آبان یک فراخوان بزرگ برای مقابله با آمریکا است.
وی ادامه داد: آمریکا آنقدر از ایران غضب دارد که رئیس‌جمهور سابق آن در تلویزیون گفت اگر میشد پیچ و مهره های هسته‌ای ایران را باز می کردم.
مولایی با بیان اینکه امروز آمریکا از ملت ایران عصبانی است و از این عصبانیت در حال مردن است که همین فرهنگ شهادت از عوامل عصبانیت او است، اضافه کرد: برخی در کشورعلیه فرهنگ شهادت نوشتند که فرهنگ شهادت فرهنگ خشونت است در حالی که فرهنگ انسان ساز است.
6156. 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.