به گزارش ایرنا، در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به پاس ارزش های دینی و الهی حاکم بر جامعه، نوع پوشش و تولید پوشاک نیز همسو با این تحول بزرگ شکل گرفت به گونه ای که معرف فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم باشد، اما چند سالی است که روش های مختلفی برای تغییر نگاه مردم در پیش گرفته شده و ترویج البسه با نمادهای غیرمتعارف نمونه ای از این حرکت مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی است.
تجارب و شواهد در 40 سال گذشته نشان می دهد که جامعه ایرانی اسلامی با توجه به ویژگی خاص منطقه همواره مورد طمع و نگاه شوم دشمنان اسلام قرار داشته و بدخواهان برای مقابله با این ملت از تحمیل جنگ گرفته تا حمایت از تروریست و تهاجم فرهنگی هیچ چیز کم نگذاشته اند.
آنچه در این سال ها مورد تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده، شناخت راه های نفوذ دشمن است که همواره بر آنها تاکید شده است.
عبارت تهاجم فرهنگی که رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت مقابله با آن تاکید داشته اند و از مردم، مسئولان و جوانان خواسته اند تا در مقابل این ترفندها هوشیار باشند، موضوعی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
با هشدارهای رهبر معظم انقلاب و آگاهی مردم دشمنان همواره در این جبهه نیز در مقابله با ملت بزرگ ایران ناکام مانده اند، اما در برخی موارد تبلیغ مد و سبک زندگی و حتی نوع پوشش برای مقابله با این فرهنگ اصیل در دستور کار بدخواهان این ملت قرار گرفته است و سودجویی برخی نیز بر این موضوع دامن زده است.
ترویج البسه مبتذل یا غیرمتعارف در بین جوانان روشی است که در سال های اخیر آغاز شده و در زمان حاضر با تغییر روش ها در واقع ارزش های جامعه اسلامی را هم نشانه رفته اند و برخی نوجوانان و جوانان بدون آگاهی از نوشتار یا عکس های روی این البسه حتی در ایام محزون محرم به این گونه لباس های به اصطلاح رنگ مشکی متوسل می شوند.
طراحی هوشمندانه و زیرکانه دشمن به حدی است که برخی ناآگانه با پوشیدن این نوع پوشاک خلاف باورهای دینی خود در جامعه عمل کرده یا ناخواسته مروج نیات پلید دشمنان می شوند.
توسل دشمنان به این روش ها در واقع راهی برای فرار از شکست هایی است که در مقابل ملت ایران تحمل کرده و اینک درصدد تهی کردن نوجوانان و جوانان از افکار دینی و درونی هستند.
با این حال آنچه سبب شده تا برخی مروجان و طراحان لباس غربی به این شیوه ها متوسل شوند، تغییرپذیری نسل جوان یک جامعه و استقبال از مد و سبک های نوین زندگی است.
طبق بررسی ها، در سال های اخیر پوشاکی وارد بازارهای کشور از جمله البرز شده که رنگ و بوی فرقه هایی نظیر شیطان پرستان می دهد و هدف آن حمله به باورهای و اعتقادات دینی مردم است.
نمادهای شیطان پرستی و اشکال مختلف پوشاک غیرمتعارف، بیانگر آن است که دشمنان به صورت حساب شده در کنار تغییر نوع مخدرها حتی به لباس و فرهنگ این مرز و بوم هم هجوم آورده و درصدد تغییر نگاه ها و ترویج فرهنگ خشم، عصبانیت و نفرت هستند.
گرچه موضوع پوشاک و ترویج پوشاک غیرمتعارف تنها بخشی از پروژه اسلام ستیزی دشمنان است و جلوه های دیگری از این تلاش ها در حوزه هایی نظیر بازی های رایانه ای به چشم می خورد.
افرادی در کشور از جمله در استان البرز دیده می شوند که تن پوش های آنان با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی فاصله داشته یا به عبارتی نماد شیطان پرستی را ترویج می کنند، که این موضوع نیازمند آگاهی بخشی و هشدارهای لازم و مناسب است.
از سوی دیگر شناسایی مراکز فروش و توزیع این نوع البسه مهمترین موضوعی است که بسیاری از دلسوزان جامعه بر اجرای آن تاکید دارند.
مدیرکل تعزایرت حکومتی استان البرز در خصوص عرضه البسه غیرمتعارف درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: پوشاکی که با شعایر اسلامی درتعارض باشند براساس قانون مجازات اسلامی قاچاق محسوب می شود.
علی اکبر مختاری افزود: طرح برخورد با پوشاک غیرمتعارف به دلیل حساسیت که در کشور دارد با برنامه ریزی های خاص صورت می گیرد و هرساله این طرح به صورت ویژه اجرا می شود.
وی اضافه کرد: تخلف مجازات فروشنده که چنین لباس هایی را عرضه می کنند، خلاف شرع است و کسانی که البسه با نشانه های ضد اسلامی و انقلابی در قالب تولید، توزیع و استفاده داشته باشند، مجرم شناخته می شوند.
مختاری افزود: نیروی انتظامی طرح های برخورد با عرضه پوشاک غیرمتعارف و شیطان پرستی را به صورت مکرر اجرا می کند و در برخی موارد نیز این طرح ها با همکاری تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف صورت می گیرد.
رییس خانه اصناف استان البرز نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: درصورت ارتکاب تخلف درعرضه پوشاک غیرمتعارف در واحدهای صنفی، برخورد جدی صورت می گیرد.
حمید کریمی افزود: صاحبان واحدهای صنفی عرضه پوشاک نسبت به جمع آوری البسه های مبتذل و غیرمتعارف سریعا اقدام کنند تا اقدامات انتظامی و یامنجر به پلمب واحد مربوطه نشود.
وی اضافه کرد: واحدهای صنفی نیز که مقررات نظام صنفی رعایت کرده و پوشاک متعارف و اسلامی را عرضه می کنند، باید مورد تشویق قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: دراجرای طرح عفاف و حجاب ضمن نظارت برعرضه پوشاک و نحوه پوشش فروشندگان با متخلفان برخورد قانونی می شود.
کریمی افزود: بر اساس بخشنامه، خرید و فروش هر گونه لباس منقش به حروف لاتین، طرح ها و علایم گروه های موسیقی غربی و شیطان پرستی، مانتو های بدون دکمه و شیشه ای و به طور کلی پوشاک مغایر با شئونات و ارزش های اسلامی در سطح واحد های صنفی ممنوع است.
مدیربازرسی و نظارت اتاق اصناف استان البرز نیز دراین زمینه در گفت وگو باخبرنگارایرنا، گفت: گشت های مشترک با ارگان های ذیربط درمحل های مختلف نظارت دارند وبا هرگونه البسه نامتعارف و شیطان پرستی برخورد می کنند.
رمضان رستمی افزود: دراین خصوص طرح های مشترک با اداره اماکن نیروی انتظامی به ویژه در منطقه رجایی شهرکرج اجرا شده و برخی صنوفی که اقدام به عرضه لباس های نامتعارف و غیراسلامی با نماد شیطان پرستی عرضه می کردند ضبط و مکان مورد نظر پلمب شده است.
وی اضافه کرد: این طرح به صورت مستمردردستورکار بازرسی است و خوشبختانه عرضه این پوشاک درحال حاضر بیش از 90 درصد کاهش یافته است.
رستمی گفت: بازرسان اصناف بانهادهای ذیربط به واحدهای صنفی مراجعه و درصورت مغایرت با اصول صنفی پرونده آن ها به تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.
رئیس اداره اماکن فرماندهی انتظامی استان البرزچندی پلیس درخصوص عرضه البسه های شیطان پرستی دراستان البرز گفت: به دلیل عرضه البسه های غیرمتعارف در برخی صنوف این استان شکایات زیادی ازسوی شهروندان وجود داردکه قابل پیگیری است.
سرهنگ موسی تقی پور افزود: دراجرای طرح های مختلف پلیس و نهادهای ذیربط صنف پوشاک به صورت ویژه نظارت شده و برخی واحدهای صنفی متاسفانه البسه هایی که با شئونات اسلامی مغایرت داشته کشف شده است .
وی اضافه کرد: دربرخی ازواحدهای صنفی متاسفانه البسه های مبتذل و پاره و گاها با نماد شیطان پرستی کشف شده و نظارت به صورت مستمر برای جلوگیری از عرضه آن ها ادامه دارد.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.