به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، افزود: نرخ مشارکت استان البرز در تابستان 95، 38.4 بود این در حالی است که که این نرخ در تابستان امسال به 37.6 رسید.
وی با بیان اینکه هم اکنون البرز رتبه 5 بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این استان کاهش 6.6 درصدی نرخ بیکاری فصل تابستان نسبت به بهار امسال را داشته است.
خلیلی با اشاره به اینکه در البرز نرخ مشارکت 1.3 درصد کاهش داشته خاطر نشان کرد: تا پایان مهرماه امسال 22 هزار و 522 نفر در مراکز کاریابی دولتی و خصوصی ثبت نام کردند که از این تعداد 5 هزار و 9 نفر مشغول به کار شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با استفاده از مزیت های گردشگری البرز می توان فرصت های شغلی ایجاد کرد، گفت: بخش کشاورزی کمتر از 3 درصد شغل استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز تخصیص ندادن تسهیلات به مشاغل خانگی را یکی از دلایل افزایش بیکاری در استان عنوان و بیان داشت: برای مشاغل خانگی 722 طرح در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد برای 310 طرح مجوز صادر شده که 143 طرح با مبلغ 565 میلیون به بانکها رفته است.
6155/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.