به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ افزود: بی اعتمادی به آمریکا و عدم خوش‏ بینی به دولتمردان ایالات متحده همواره یکی از اصول مسلم مکتب حضرت امام خمینی(ره) و منظومه نظری و عملی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‏ ای (مدظله العالی ) بوده است.
وی ادامه داد اظهارات اخیر ترامپ که سرتاسر فحاشی و بی‏ احترامی و زیاده‏ طلبی و افزون‏خواهی و باج‏ خواهی در مقابل ایران بود، دلیل روشنی بر این کلام گهربار رهبر عظیم‏ الشأن انقلاب است که چرا نباید به آمریکا اعتماد کرد. وی گفت: به بیان دیگر با سخنان ترامپ در خصوص ایران، یک بار دیگر حقانیت بیانات رهبر انقلاب در خصوص بدعهدی آمریکا به واقعیت پیوست.
محمدی تصریح کرد: آنچه موجب عصبانیت ترامپ در خصوص توان دفاعی ایران شده به‏ واقع این است که سپاه مخل اهداف شوم آمریکا و اسرائیل در منطقه بوده و هست، اهدافی که می‏رفت با شعله‏ ور شدن آتش جنگهای نیابتی، کشورهای اسلامی را به بهانه خاورمیانه جدید، تجزیه و تضعیف نماید.
وی ادامه داد:اکنون نه تنها راهبرد جنگ های نیابتی و مأموریت شوم داعش به نتیجه نرسید بلکه داعش و تکفیر، نفس های آخر خود را می‏ کشند و حتی توطئه اقلیم کردستان عراق هم به فضل الهی نقش بر آب شد و عقیم ماند.
حجت الاسلام محمدی بابیان اینکه توان دفاعی وموشکی ایران قابل مذاکره نیست افزود: اعلام آمادگی فرانسه، آلمان و انگلیس برای فشار بر ایران بر سر توانمندی موشکی و نقش‏ آفرینی‏ های منطقه‏ ای نشان داد حمایت لفظی آنان از برجام تنها با هدف زمینه‏ سازی برای دستیابی به برجام‏های موشکی و منطقه‏ ای بوده است.
وی گفت: همچنین ثابت شد که خوش بینی برخی به اروپا برای حمایت از ایران پس از ناکامی در اعتماد به شیطان بزرگ سرابی بیش نیست.
وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‏ ها وقتی از مذاکره دوباره حرف می‏ زنند مقصودشان «غیرهسته‏ ای‏ سازی برجام» است، از دید آمریکا محدودسازی برنامه موشکی و منطقه‏ ای باید به شروط پای‏ بندی ایران به برجامی که ابدی هم شده افزوده شود.
امام جمعه چهارباغ دربخش دیگر خطبه ها با گرامیداشت روز نوجوان وبسیج دانش آموزی گفت: سالروز شهادت دانش‏ آموز بسیجی، محمدحسین فهمیده از چنان ارزش و اهمیتی برخوردار است که «روز نوجوان» و «بسیج دانش‏ آموزی» نامیده شده است.
وی تصریح کرد با بررسی نقش دانش‏ آموزان بسیجی در جنگ و صلح، نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران با همکاری وزارت آموزش و پرورش، به‏ منظور تربیت فهمیده‏ ها و گسترش فرهنگ بسیج در مدارس، پیروان او را جذب و سازمان‏دهی کرده و سازمانی به نام «بسیج دانش‏ آموزی» تشکیل دادند که در تمام مدارس کشور فعالیت چشمگیری دارد.
وی ادامه داد: از آن‏جا که دانش‏ آموز شهید و رزمنده بسیجی، محمدحسین فهمیده، با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن، پیش‏قدم شد و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب‏ الله آموخت، امام بزرگوار از این نوجوان سیزده ساله، به‏ عنوان رهبر یاد فرمودند.
6155/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.