به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی اکبر ولایتی در مراسم تکریم دکتر علی شامل و معارفه دکتر اسحق رسولی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم اردبیل گفت: اردبیل حق بزرگی به گردن کشور دارد چرا که با حمایت و جان فشانی های مردمش توانست ایران پراکنده را بعد از ۹۰۰ سال احیا کند.

رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تحقیقات گسترده گویای این موضوع است که ایران در میان ۵۷کشور اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایران حتی افراد کم درآمد و فقیر نیز در هر شرایطی هزینه های تحصیل فرزند خود را تأمین می کنند، افزود: در هیچ کشوری به این میزان علاقه مندی به تحصیل علم و دانش مشاهده نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری منشأ یک خیر بزرگ، راهبردی و استراتژیک در دانشگاه آزاد اسلامی شدند، گفت: دکتر فرهاد رهبر که هم اکنون ریاست این دانشگاه را برعهده دارد، دارای تجارب موفق و گوناگون است که می تواند در جهت دستیابی به برنامه ها موثر باشد.

ولایتی افزود: امروز شاهد آن هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه عظیم انسانی را تجمیع کرده است، به طوری که هر یک از معاونان و مدیران این دانشگاه دارای سوابق مدیریتی درخشان هستند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در مقابل دانشگاه ها شاهد فروش رساله و مقاله هستیم، اضافه کرد: ضروری است دانشگاه رویکرد خود در تولید علم را با جدیت دنبال کند.

وی با بیان اینکه قم بزرگترن، عمیق ترین و عظیم ترین مرکز الهیات و علوم الهی در کل دنیاست، گفت: باید دانشگاه ها به لحاظ علمی به اندازه حوزه های علمیه قوی باشند و ما به دنبال وحدت واقعی حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 772820
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.