به گزارش ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی البرز در چهل و هفتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار البرز و سفیر ایران در ارمنستان برگزار شد، گفت: این ارزیابی که توسط شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی انجام پذیرفته بیانگر کیفیت عملکرد شوراهای گفت و گوی استانها در سه ماهه نخست سال جاری است .
رحیم بنامولایی افزود: کیفیت جلسات ، اجرایی شدن و کیفیت مصوبات استانی و ملی ، بهره گیری از سامانه های نظر خواهی و نظر سنجی ، ارتباط با سایر شوراهای گفتگوی استانی و ارایه مستندات به دبیرخانه شورای ملی از جمله مواردی است که در پایش و عملکرد شورا های گفتگوی استانها مورد توجه قرار گرفته است .
وی موفقیت البرر در کسب رتبه چهارم کشور را ناشی از همراهی و همکاری در خور توجه مدیران استان و فعالان اقتصادی عنوان کرد .
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: باتوجه به اظهار نظرها و دیدگاه های استاندار جدید در مسایل کلان اقتصادی ، پیش بینی می شود شورای گفتگوی استان از این پس نیز گام های مهمی در مسیر رفع موانع کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد.
این گزارش حاکی است براساس جدول ارزیابی اعلام شده از سوی شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ، شورا های استان های قزوین ، آذربایجان شرقی و اصفهان به ترتیب رتبه های اول و سوم را کسب کرده اند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به ماده 5 قانون بهبود محیط کسب کار تصریح کرد: براساس این ماده، وظیفه ساماندهی و یکپارچه سازی تشکل ها برعهده اتاق بازرگانی محول شده است. بنابراین فضای مناسب برای حضور تشکل های بخش خصوصی در این اتاق فراهم است و این مهم فرصت مناسبی را برای بهبود فضای اقتصادی استان ایجاد کرده است .
وی به تشکیل دبیرخانه مشترک اتاق های بازرگانی ، اصناف و تعاون اشاره کرد و افزود: ساماندهی تشکل ها زمینه را برای جلوگیری از فعالیت های موازی مهیا کرده و بخش خصوصی باید نقش موتور محرکه را در اصلاح قوانین داشته و در جهت پویایی اقتصاد کشور تلاش کند.
وی ادامه داد:با بررسی مشکلات توسط این دبیرخانه پیشنهادات به شورای گفت وگو ارجاع می شود
وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به تشکیل نشست های تعامل صنعت و دانشگاه گفت: در این نشست ها با حضور اساتید دانشگاهی ، گمرک و پارک علم و فناوری بر پا می شود افزود:
در این نشس سعی کرده ایم با ارایه راهکارهای مناسب گام مهمی در کاربردی کردن دانشگاه ها دررفع نیاز صنعت بر داریم
در ادامه اظهاراتش با اشاره به بروکراسی پیچید ه در نظام اداری کشور ، ضرورت اجرایی شدن و فراگیری سیاست های دولت الکترونیک را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: عملیاتی شدن دولت الکترونیک دسترسی بخش تولید به نیازهای اطلاعاتی را بر طرف می کند و ضمن صرفه جویی وکاهش هزینه ها توسعه گسترش ایجاد پنجره واحد در سازمانها را در برخواهد داشت.
وی تاکید کرد:نشست اتاق فکر ای تی با حضوری مسئولان ذیربط در اتاق البرز در راستای اجرای دولت الکترو نیک ،توسعه ای تی و ایجاد بانک اطلاعاتی برای دسترسی به اطلاعات و برنامه ریزی دقیق برای استان تشکیل شده است.
وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به شرکت توسعه صادرات استان گفت: این شرکت در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات استان برنامه ریزی شده است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز یکی از ویژگیهای تاسیس شرکت توسعه صادرات استان البرز را ریشه یابی موانع موجود در مسیر توسعه صادرات عنوان کرد.
وی در بخشی دیگر با اشاره به شرکت نمایشگاهی استان پیشنهاد کرد که تا زمان راه اندازی این شرکت سایر نمایشگاه ها می تواند زیر نظر این شرکت ساماندهی و برگزار شوند.
6155/7411خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.