به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین جعفر محسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه نظرآباد افزود:
جمهوری اسلامی ایران در پایان دهه چهارم انقلاب در آستانه چهل سالگی در معرض انواع تهاجم قرار دارد که تهاجم سیاه و سفید، پنهان و آشکار و تهاجم نرم و سخت را شامل می شود.
وی ادامه داد: برخی همچون گرگ حمله ور می شوند که اگر کسی گرگ صفتانه حمله کند جای واکنش وجود دارد اما در مقابل تهاجم پنهان و نا پیدا و موریانه صفت باید با بصیرت و هوشیاری حرکت کرد.
محسن زاده گفت: اینکه امروز می بینیم برخی راه افتاده اند و در فضای مجازی اتهامات و شایعات را علیه مسئولان دلسوز و خدوم مطرح کردند، از جمله مسئولان قوه قضاییه که جرم آنها داشتن روحیه ایستادگی و برخورد انقلابی با جریانهای ضد انقلاب و فساد بر انگیز و فتنه گر است از همین نوع تهاجم موریانه صفتانه است.
امام جمعه نظرآباد بیان کرد: امروز باید همه ملت ما با هوشیاری و بصیرت مراقب نفوذ موریانه ها در پیکره اقتصاد و سیاست و مدیریت کشور باشد.
خطیب جمعه نظرآباد افزود: آمریکایی ها ویژگی آنها تهاجم وحشیانه و بی رحمانه است، وقتی آنها دیدند نقشه هایشان درمنطقه ناکام مانده و عوامل داعش و تکفیری نفس های آخر را می کشند شروع کردند نقشه های شوم دیگری را طراحی کردند.
وی ادامه داد: از سویی آمدند مسئولان اقلیم کردستان را برای همه پرسی استقلال یا همان بحث تجزیه تشویق کردند و از سوی دیگر اتهامات واهی را نسبت به جمهوری اسلامی ایران زدند که جمهوری اسلامی ایران برجام را رعایت نکرده و یا مطرح کردند که باید مذاکرات دوباره در مورد برجام صورت بگیرد.
خطیب جمعه نظرآباد گفت: آمریکایی ها مطرح کردند که باید متن بر جام اصلاح بشود که دراین زمینه ذکر چند نکته ای ضروری است.
وی بیان کرد: نکته اول این است که همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی همکا ری حرفه ای بوده است و تنها مرجع قانونی که می تواند در خصوص نحوه اجرای تعهدات هسته ای اعلام نظر کند آژانس بین المللی انرژی هسته ای است که می بینیم بعد از اجرای برجام کلیه گزارش هایی را که از سوی این نهاد بین المللی منتشر شده همواره حکایت از تعهدات جمهوری اسلامی و پایبندی به تعهدات برجام بوده است.
محسن زاده گفت: نکته دوم اینکه توانمندی های دفاعی متعارف ما غیر قابل مذاکره است و کسی حق ندارد در مورد اقتدار دفاعی و سیاسی نظام اسلامی وارد بشود و مطلب دیگراینکه مذاکره مجدد در موضوع برجام کاملا منتفی است.
خطیب جمعه نظرآباد اظهار داشت: هیچ یک از طرف های مذاکره کننده هم به غیر از آمریکای جنایتکار موافق مذاکره دوباره نیست و طبیعی است که اگر آنها بخواهند از برجام هم خارج بشوند پاسخ جمهوری اسلامی ایران جدی ، قاطع و پشیمان کننده خواهد بود.
وی گفت:برجام یک توافق بین المللی است و آمریکایی آنقدر بلوغ سیاسی ندارند که نمی توانند با تصمیمات داخلی اجرای یک توافق بین المللی را محدود بکنند و طبیعتا اگر مرتکب چنین خطایی بشوند حتما پشیمان خواهند شد.

حجت الاسلام محسن زاده بیان داشت : نکته دیگردر باب برجام این هست که اگر چه تجربه ما در برجام تجربه تلخی است اما یک پیام آشکاری را به دنبال دارد و آن پیام آشکار این است که مسیر مذاکره برای حل و فصل بحران های سیاسی و امنیتی با آمریکا یک مسیر بی فایده ایست.
وی گفت: در هر حال در جمهوری اسلامی ایران هیات نظارت برجام وجود دارد که بر اساس تدابیر ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب سناریوهای محتمل بخصوص شکل گیری هر گونه شرایط جدید و نقض عهد احتمالی از سوی سایر طرف های مذاکره را پیش بینی می کند و طبیعتا راهکارهای لازم را هم اتخاذ کرده و از این به بعد هم اتخاذ خواهد کرد.
خطیب جمعه نظرآباد اشاره به طرح آمریکایی برای قرار دادن سپاه در لیست سیاه تروریست گفت: ما باید صمیمانه از مقاومت و مجاهدت مجموعه نهاد های نظامی و انتظامی کشورمان اعم از سپاه عزیز، بسیج عزیز، ارتش غیور جمهوری اسلامی ایران، نیروهای انتظامی و سربازان گمنام و خوشنام امام زمان(عج) تقدیر کنیم.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح کشورمان به رغم توطئه های دشمنان در تامین امنیت فراگیر و ناکام و عوامل داخلی آنها گام های موثری برداشته شده و البته هزینه های سنگینی را هم پرداخت کرده اند که شهید بی سر شهید حججی عزیز یکی از این هزینه های سنگین بود.
6155/1535 خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.