به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید محمدی روز چهارشنبه در چهارمین مجمع نمایندگان شورای قرآنی استان ها در کرج افزود:در 2 هفته آینده نیز اعتبارات قرآنی در استان ها دریافت می شود.
وی با بیان اینکه شورای قرآنی نقطه طلایی، کلیدی و وحدت آفرین است ،اظهار داشت:در صورتی که به فرهنگ قرانی و ترویج آن بیش از پیش توجه شود موفقیت جمهوری اسلامی را می توان پیش بینی کرد.
محمدی گفت:ما به اندازه قرآن عامل انسجام ملی نداریم و قرآن بین تمام سلیقه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، نقطه وحدت بخش است.
وی با اشاره به اینکه در برنامه ریزی و تصمیم سازی در حوزه قرآنی با موانعی مواجه هستیم خاطر نشان کرد:پس از گذشت نزدیک به چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز اطلس قرآنی استان ها تهیه نشده و اطلاعات دقیق و جامعی در حوزه قرآنی استان ها موجود نیست.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت:بدون اطلس قرآنی نمی توان هیچ گونه برنامه ریزی دقیق منطبق بر واقعیت ها که بتواند مسیر رشد را ترسیم کند نخواهیم داشت.
محمدی ادامه داد: مشکل دیگر این است که بسیاری از استان ها ساختارهای لازم برای حمایت ازبرنامه های
قرآنی فراهم نشده است.
محمدی گفت:نیاز است که حوزه عزم و اراده مسئولان برای توسعه فرهنگ قرآنی در استان ها اقدامات بیشتری صورت گیرد و ساز و کارهای لازم را اتخاذ کنند.
وی با بیان اینکه امسال نیز امام جمعه،استاندار، استان و دستگاه برتر قرآنی معرفی می شوند، افزود:انتظار ما از استان ها این است که علاوه بر برنامه کلان یک سند استانی نیز داشته باشند و وضعیت هر استانی را در حوزه قرآنی در دراز مدت تعیین نمایند.
محمدی با اشاره به اینکه تا کنون 14استان کشور این سند را تدوین کرده اند،گفت:بازنگری آیین نامه شوراهای قرآنی استان ها پس از پنج سال ،طرح آمایش و اطلس قرآنی موارد کلیدی هستند که باید لحاظ شوند.
وی در ادامه از تعامل شورای فرهنگ قرآنی با فراکسیون قرآن اشاره و افزود:این فراکسیون برای تمامی استان های کشور نماینده ای تعریف کرده است.
7414/ 6155خبرنگار: وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.