به گزارش ایرنا، نصراله شمس آذر روز دوشنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر که موسسه علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: جامعه عشایری و روستایی ما مهد هنر، صنعت و دانش خاص خودش مثل هنر قالیبافی، گلیم بافی، پته دوزی ،صنایع دستی و مواد لبنی بود که اکنون این هنرها در کجای نظام آموزشی ما قرار دارد؟
وی اظهار داشت: اکنون روستاییان و عشایر ما تلاش می کنند که فرزندانشان همچون دیگر فرزندان این مرز و بوم به تحصیل بپردازند که پس از تحصیل فرزندانشان و نیاز آن ها، مجبور به ترک جامعه سنتی خود می شوند.
وی گفت: در مقطعی از تاریخ مسئولان کشور فارغ التحصیلان مدارس ویژه شبانه روزی روستایی و عشایری و دانش سراهای کشاورزی بودند زیرا نیاز بود فردی که می خواهد وارد روستا شود به توانمندی های اولیه مسلط باشد ولی تمام این ها را به خاطر یک رویکرد شهری از دست داده ایم.
شمس آذر با بیان اینکه مسئولان منابع موجود را امانت الهی تلقی کنند و افزود: این منابع از نسل های گذشته به ما رسیده است و ما هم باید میراث دار خوبی برای نسل های آینده بوده و نباید عامل تخریب و تغییر باشیم.
وی تاکید کرد که بایستی با اراده ای که از قبل بوده و حافظ سرحدات خودمان بودیم، حافظ خوبی برای حریم های شهری و روستایی خود باشیم و اراده کنیم و به عنوان یک خط قرمز از ورود به حوزه تغییر کاربری کشاورزی پرهیز کنیم.
وی اظهار داشت: از مسئولان بخواهیم بزرگ شدن دایره های شهری را با تدبیر بیشتری مدیریت کرده و دایره روستایی را هر روز کوچکتر نکنند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.