منوچهرغفاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از بزرگترین معضلاتی که فردیس پس از استقلال با آن روبرو شد، نبود ساختار سازمانی در شهرداری بود و پرسنل به دلیل نبود ساختار نمی توانستند در حوزه اقتصادی و عمرانی فعالیتی داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: بر همین اساس شهرداری بر آن شد تا چارت موقت را تدوین کند که در این ساختار، 4 حوزه اصلی شهرداری اعم از خدمات شهری، عمرانی، شهرسازی و اداری مالی فعال شد.
وی با اشاره به اینکه طی 20 روز، چارت سازمانی شهرداری فردیس به صورت کامل از سوی کارشناسان تدوین شد، افزود: تدوین ساختار سازمانی یک شهر در حالت عادی پنج الی شش ماه زمان می برد و این در حالی است که شهرداری فردیس در کوتاه ترین زمان ممکن این مهم را محقق کرده است.
شهردار فردیس ادامه داد: با توجه به پیگیری های انجام شده، طی دو هفته آینده چارت سازمانی شهرداری فردیس مصوب و کلیه حوزه های خدماتی، عمرانی، اقتصادی و ... فعال می شوند.
غفاری در تشریح چارت سازمانی شهرداری فردیس گفت: ساختار اصلی حوزه ستادی با پیش بینی 2 منطقه و 4 سازمان تدوین شده و این قابلیت در نظر گرفته شده که در سال های آینده برخی از حوزه های مدیریتی به سازمان تبدیل شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه مدیریت شهری، سعی کرده تا با پیش بینی کمترین پست سازمانی چارت را تدوین کند، چابکسازی ساختار سازمانی را مهم ترین هدف شهرداری در تحقق این مهم عنوان کرد.
وی گفت: بر اساس جمعیت 420 هزار نفری فردیس، می توان 820 پست سازمانی برای شهرداری این شهر تعریف کرد و این در حالی است که شهرداری با هدف چابک سازی، ساختار سازمانی را با حدود 600 پست تدوین کرده است.
شهردار فردیس افزود: در تدوین این چارت سعی شده تا معضلاتی که در شهرهای مختلف در خصوص ایجاد ساختار سازمانی و پست های سازمانی وجود داشته با کارشناسی مناسب در فردیس رفع شود و این امر، مهم ترین ویژگی چارت مذکور می باشد.
7418/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.